0

Ulik kjørelengde med forskjellige strømleverandør er

spurt 2021-07-15 16:40:35 +0200

For en tid siden byttet jeg fra et lokalt strømselskap til ett som ligger 60 mil unna. De skulle liksom være billigere. Etter noen dager oppdaget jeg at jeg måtte lade el-bilen tre ganger på to uker, i stedet for en gang i uka. Jeg byttet selvsagt tilbake til min lokale leverandør, og nå lader kyn en gang i uka. Pris er altså ikke alt. Kvalitet betyr mer ! Min teori er at elektronene blir slitt når det er for lange kabler. Noen som har andre forslag ??

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-07-15 18:08:29 +0200

He he ja artig tanke men hvis måleren din er hos deg i garasjen så skal det ikke bety noe for deg hvor lang kabelen er, ja det er masse tap i en kabel over lange strekninger men det første jeg tenker på er nok ikke slitene elektroner jeg ville nok helder holdt på spenning altså hvor mye volt som kom til garasjen til garasjen din. Jeg trodde uansett alt var i en pool og hvem som da kunne gi deg strømmen der og da og ikke så mye hvor den kom fra, ellers ville jo et kraftselskap i Nord ha så lange kabeltap at det ikke var noe igjen når du fikk den. Tilfeldigheter kan spille inn her men var jo påfallende når du byttet levrandør at det endret seg fra 3 ganger i uken til 1 gang i uken så vet ikke helt hva jeg skal tro på her. Du betate kanskje uansett mindre når du brukte levrandøren med 3 ukes ladinger enn med 1 ukes lading men vil jo ober tid uansett være ubekvemt.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-17 21:08:51 +0200

Tja - jeg regner med at du har en form for kontrollmulighet for batteristatus på bilen din? X % lading av batteriet er fremdeles X % lading, uansett om det måtte være "langreist" eller "kortreist" strøm...spenningen skal være den samme ut fra ladepluggen...innenfor satte krav. Da får du trøkkt akkurat like mange elektroner inn på batteriet ditt. Og ja, det er kabeltap, men for alle praktiske hensyn, det merker ikke forbrukerne noe som helst til.

A complete different matter er det om du bor et sted med utilstrekkelug utbygget nett: om allemannalle skaffer seg elbil, gjerne også induksjonsovn, og lader / lager mat / dusjer samtidig, ja da kan du oppleve spenningsfall! Gjett hvorfor NVE og kraftverkene over lengre tid har planlagt en massiv oppgradering av såvel høyspent-nettet som distribusjonsnettet i Norge! Du vil merke detp å nettavgtiften etterhvert, som jeg vel har vært inne på før, elektrifiseringen har sin pris!

Men igjen: X % "elektroner" som har funnet vei inn på batteriet ditt, vil fortsatt være X %, uansett hvor langt strømmen har reist, uansett om den så er kølkraft fra Danmark - eller påstått" grønn" strøm fra Norge (vi har faktisk ikke så "grønn" strøm" i Norge, hipp hurra for salget av kvoter!)

KUREN FOR DITT PROBLEM må jo være å bytte ut denne batterimobilen og skaffe deg en seriøs dieselbrenner i steden, da slipper du antagelig med å fylle sånn omtrent annenhver måned, gitt det "fyllemønsteret" du har med elbilen din :-) Ha en fortsatt fortreffelig sommer!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-20 19:15:09 +0200

Heisann. Nå har jeg diskutert dette med en elektroingeniør. Han sier det er utenkelig det jeg har opplevd. Det førte til at jeg sjekket den digitale kjøreboka. Det viser seg at jeg har kjørt ca 50 prosent lenger i samme periode. Det var i forbindelse med et prosjekt i nabokommunen. Beklager at jeg har skapt hodebry. Og, NEI - med dagen drivstoffpriser og bompenger og årsavgift, er det helt uaktuelt å bli fossil igjen. Riktig god sommer !

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-07-20 20:26:33 +0200

En god sommer til deg også, måtte strøm i store mengder finne veien frem til batteripakka på bilen din! Vi tenker vel sånn nogenlunde likt, men med motsatt fortegn: jeg kommer til å tviholde på dieselbrenneren min så lenge jeg kan og litt til, når jeg må resignere og gå over til elektrisk, ja da blir det tog på heltid :-) Jeg bor i grei gangavstand fra jernbanelinja og en lokalstasjon, allerede nå er tog min foretrukne transport når jeg en sjelden gang innimellom skal til nærmeste "storby" :-) Der jeg sitter på toget kan jeg le meg skakk av både bompenger, parkeringsproblemer, fartskontroller, kø og veiarbe', tog er tingen!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar