Bil fra verksted har feil på seg
Hei, Vi har en Hyundai Tucson 2016 modell som vi kjøpte pent brukt fra Mobile Ensjø i 2019. 5-årsgarantien har akkurat gått ut. Vi hadde den for noen uker siden inne til reparasjon av en liten bulk på baksiden (forsikringssak) på Mobile Kjeller. Når den kom tilbake virker ikke venstre bakdør. Vi leverte den inn igjen. Mobile Kjeller finner ingen årsakssammenheng mellom kollisjonen eller reparasjonen og tok 2.500 for å feilsøke og finne ut at det er låsekassen som har låst seg (dobbel deadlock) fra både inn og utsiden. For å ordne dette fikk vi et pristilbud på rundt 20.000. Vi syns dette er ganske urimelig, da vi er overbevist om at dette ikke hadde skjedd hadde vi bare latt være å sende den inn på verkstedet. Låsekassen er heller ikke en slitedel og burde ikke ryke rett etter garantitiden. Vi har prøvd å diskutere både med Mobile på Kjeller og på Ensjø, men ikke møtt noen forståelse for at vi syns det er problematisk å få tilbake en bil med defekt fra verksted. Er det slik at vi bare må akseptere dette, så lenge 5-års garantien er utgått, eller burde verkstedet her tatt et vist ansvar? Mvh Torstein og Cesilie