Trampeklapp for gode ord fra Kamerat Wizard, i klartekst: få brakt på det rene HVORFOR motoren er bytta, og ta det derfra. En ting som får meg til å undres, er kombinasjonen av en bil som visserlig er så gammel at begrepet "garanti" er long gone, likeledes tilsier kjørelengden at garantien er historie. Møller gir normalt sett ikke noe som helst ved dørene....det er neppe fabrikkgarantien det dreier seg om her...kanhende en bruktgaranti? Uansett, jobben er utført ved Mekonomen, ære være Mekonomen, men hva slags motor er egentlig satt inn? Snakker vi om en short-blokk, altså en overhalt byttemotor, eller en fabrikkny motor? Hvilke garantier foreligger i såfall på motoren?
Endelig ser jeg igjen en merkelig ting her: begrepet "garanti" blir brukt....samtidig leser vi "kvitteringer"....er det kanhende en faktura som da er videresendt til et forsikringselskap eller en bruktbilforhandler? I det hele tatt, et par ting som bør sjekkes her, og be advised, hvorfor er det plutselig så viktig å selge bilen praktisk talt umiddelbart etter motorbyttet?
The Bottom Line er at du nok bør tenke tanken på å velge A4 isteden, selv om A5 er aldri så fjong. A4 er en rimeligere bil, du får nyere bil og et bedre utgangspunkt for et nogenlunde problemfritt bilhold. Win-win om du har et begrenset budsjett. Lykke til!