0

Opel astra 2018 modell

spurt 2021-06-21 10:10:32 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Var på service med bilen. Må bytte hjullager foran. Bilen har gått 60000 km. dekkes dette på garantien. Hilsen Stein ivar Leer

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-06-21 10:29:30 +0100

Ja – normalt sette dekkes dette på garantien. Selvfølgelig forutsatt at bilen fyller garantivilkårene med tanke på service etc.

Hjullager er også en slitedel. Det roterer jo i stor, stor hastighet mage tusen ganger i løpet av en kjøretur. Slik sett kan man også si at det er en slitedel. Altså en del som man må regne med å skifte ut en gang eller flere i biles levetid.

Men med en levetid på under fem år så tar de fleste bilfabrikanter dette på garantien, så vidt meg bekjent. Så ja – jeg mener dette skal være en garantisak. Ikke dermed sagt at alle er enige i det …

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-06-21 19:13:00 +0100

Hvis det ikke kan påvises at det er en skade som eventuelt har ødelagt lageret så er det garanti. Et hjul lager har en omtrentlig levetid minst 150 000 km men gjerne mye mere alt etter kjøring og bruk. Stort sett er det bare bemser og service deler som ikke dekkes av garanti men likevel dekkes de av feilproduksjons garanti altså hvis bremseklossen på et hjul slipper i limingen så er det opplagt en produlsjoms feil og går på garant.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-06-22 09:37:36 +0100

En liten tilføyelse her: Opel Norge skal etter hva jeg har plukket opp, ha skjerpet seg i senere år, det kan fort gå greit, og som Kameratene Benny og Wizard antyder, dette bør være en garantisak! Et hjullager skal normalt sett holde noen hundre tusen kilometer, ha et åpent sinn og ha en positiv dialog med din kundebehandler hos Opel, dtte burde være kurrant.

Vær forøvrig happy for at du ikke har Hyundai og må forholde deg til den forrige importøren: bla Sante Fe hadde hjullagre som på ingen måte var tette nok for norske vinterveier, det var en periode da de arme kundene opplevde å måtte skifte samtlige hjullagre i rask rekkefølge allerede etter den førte vinteren, etter så kort tid at man bare måtte riste på hodet! Men "garanti"? Å neeeeeei....dette ble påstått å være "slitasjedeler" - og du og du, regninga var 5-siffra! Min subjektive oppfatning er at dette er en av årsakene til at det ble et "skifte" i importleddet her.

The Bottom Line er at med Opel Norge burde dette gå helt greit, lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger