0

Taxikjørt mercedes benz gått 490000km med 1 eier. Noen store problemer og utgifter med disse?

spurt 2021-06-14 14:34:34 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny! Jeg har sett på en taxikjørt mercedes benz E-klasse som har gått ca 490000km med 1 eier. Er det mye som må byttes på disse, da disse har gått nesten en halv million kilometer. Hva kan være lurt å sjekke før kjøp. Vil det bli mye utgifter og store og dyre servicer? Hvilke deler koster det mye å skifte hvis det ikke er gjort? Hva er bra med langkjørte taxier? Hva vil si å kjøre med en aktiv kjørestil og hva kan være konsekvenser av dette? På forhånd takk for svar!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-06-14 16:51:26 +0200

Det har blitt meg fortalt at det i store trekk er sånn at girkassa er det eneste som er påkrevet å bytte etter at taxiperioden er over. En større aktør i taxiåbransjen i Sørlandets hovedstad har delt denne erfaringen med en av mine venner, der skifter man girkassa når man tar bilen ut av taxi-poolen og spanderer en service på den, hvorpå den går videre til neste lykkelige eier!

Nei, jeg har aldri kjøpt Mercedes Taxi, men jeg har hatt veldig lyst flere ganger! Dog kjøpte jeg en gang i tiden en Passat Taxi, det er med god margin den beste bilen jeg har hatt så langt, den var passet godt på, den var tvers i gjennom pålitelig. Den hadde rulla drøyt 200' når jeg kjøpte den, ikke engang innkjørt altså. Jeg kjørte den rundt 300' til, og hadde lett kjørt den til en million eller mer, men dessverre, av og til får man den berømte idioten bak svingen i fleisen!

Det gode med taxikjørt biler er at de sjelden får tid til å bli kalde, med snaue 400' og en eier kan dt utmerket godt være en bil med mye langkjøring også, enda bedre. Ellers vil sannsynligvis eieren ha passet godt på bilen og skiftet slitasjedeler underveis. Er du usikker på bilens tilstand, betal for en NAF-test FØR du undertegner kjøpekontrakt og ta det derfra. Og nei, det blir normalt sett verken dyrere eller flere reparasjoner på en taxikjørt bil med en halv mille kilometer kjørt, enn en vanlig privatkjørt bil med si 100.000 kjørte kilometer. Tvert om - altfor mange privatpersoner driter i service og lar bilen gå for lut og kaldt vann! Det gjør IKKE en proffesjonell bruker som lever av bilen. Jeg har selv vært en sånn en - rett nok ikke i taxibransjen - men jeg passer godt på bilen min.

The Bottom Line er at nei, jeg ville ikke vært redd for å kjøpt en slik bil! Her får du jo en relativt ny bil til en grei pris, og som vi vet: det er antall år på veien som i første rekke tar rotta på en god bil, ikke antall kjørte kilometer. En en-eiers bil, gjerne en med ikke altfor mange sjåffører, det innebærer normalt sett at det er veldig mye god bil igjen!

Du undres også på dette med "aktiv" kjørestil: hva som ligger i dette, avhenger av hvem du spør. Generelt innebærer det imidlertid en idiot bak rattet, som innbiller seg at meningen med livet er å tyne motoren mest mulig, kjøre helt på grensen til at hjula slipper i svingene og ellers gjøre det han kan for å kjøre mest mulig røkkete, dvs rivstarter, brå og brutal giring og ditto nedbremsninger. Gjerne litt sladding og spinning også, da får sånne personer ståpels! Dem om det - bakdelen med en slik kjørestil ligger i sakens natur: dels er det en adferd som gir en ekstrem sikkerhetsrisiko, dels tar det rotta på selv den beste bil på null komma null. Du kjenner dem forøvrig ofte ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-06-17 08:54:16 +0200

updated 2021-06-17 15:12:53 +0200

Vil bare legge til at det er ikke noen må ha faktor her hvis ikke det er rause avslag i forhold til tilsvarende Mercedes der ute det er liksom hele poenget, jeg går ikke ut og skal kjøpe taxi Merce bare fordi det har vært en taxi bare så det er sagt det må være mere tungtveiende årsaker til dette enn at det er en forhendværende taxi. Mercedes E klasser har vært mye taxi og gubbe kjørte biler opp igjennom årene så ville nok hatt 2 tanker i hodet her. Gamle E klasser var ikke akkurat i skuddet sånn ca for et 10 år siden helst pga alvorlige rust problemer og forhandlere nektet stort sett på å ta de i innbytte uten at du måtte blø fra åpne sår ang tap på investeringen din. Mercedes er ikke blitt så stort bedre opp gjennom årene det er bare at de fleste konkurenter har tatt de igjen og heller forbi i noen tilfeller.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar