0

Understellsbehandling

spurt 2021-06-11 07:09:55 +0200

anonym bruker

Anonym

Mercasol eller Fluid film til e-golf 2 år gml?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-06-11 10:40:30 +0200

Vanligvis pleier jeg ikke å anbefale det ene produktet framfor det andre. Det blir det nemlig fort «bråk» av, da jeg kan framstå som litt «kjøpt og betalt». Hvilket jeg IKKE er.

Men personlig så har jeg litt sansen for Fluid Film, men les deg litt opp på begge merkene og gjør deg opp en egen mening i forhold til fordeler og ulemper med de to.

Du gjør nemlig ikke noe «feil» her, uansett hvilket av disse to du ender på. Smart av det å koste på bilen dette. Biler ruster nemlig fortsatt.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-06-11 16:10:18 +0200

Mercasol sitt produktspekter tåler mer mekanisk påkjenning under bilen, og hulromsbeskyttelsen tører inn etter typisk to-tre år - da er det på tide med etterbehandling. Mercasol trenger ikke riktig like godt inn, det er mao mer tyktflytende, det gjelder både det godstoffet som påføres under bilen, men også hulromsbeskyttelsen. Jeg har brukt et Mercasol-verksted gjennom flere tiår, årsaken er at denne aktøren er svært nøye med den jobben han gjør. Det innebærer bla at han demonterer alle deksler under bilen - ja - det koster litt mer da - men som de fleste vil innse: det er lite poeng å sprøyte på "godstoff" utenpå plastdeklser. Det er det faktisk en del aktører som gjør....om "noen" er billigere enn andre...ja da er det ofte en grunn til det! Å velge en velrenommert aktør som har vært i bransjen en stund er bokstavelig talt gull verdt - og NEI - en GOD JOBB skal ta TO DAGER - en dag til grundig vask og tørking av understellet, en dag til påføring av godstoff! Snarveier finnes ikke her! Og som du nok har skjønt - rustbeskyttelsen fra fabrikk på VAG sine biler er IKKE tilstrekkelig for en norsk vinter. Jeg kjørte våre nye VW direkte til understellsbehandling for noen år tilbake, og har siden sørget for jevnlig etterehandling. Et raskt blikk på understellet på en ny VW forteller deg hvorfor....det er kun bunnplata som har noe som minner om rustbeskyttelse, alt som er montert i ettertid er i beste fall "beskyttet" av et tynt lag med lakk. Gjett hvorfor nyere biler - ikke bare VAG - kan være godt i gang med å utvikle kritiske rustskader etter si 5-6 år - og da er vi snille med antallet år! I det hele tatt: understellsbehandling er en av de beste investeringer du kan gjøre, spesielt om du ser for deg å kunne glede deg over å eie bilen litt mer enn to-te år!

Med "Fluid" film tenker du antagelig på sauefett, eller lanolin som det heter på fint. Dette er i store trekk et "godstoff" som er mer tyntflytende, det skal angivelig "trenge bedre inn". Akkurat det tror jeg hva jeg vil om, men dette stoffet kleber unektelig svært godt til alle flater. Jeg tenker at alene denne egenskapen tilsier at man får en film som ikke slipper verken vann eller saltholdig vann gjennom med det aller første! Ja, jeg har vært fristet selv, men - det er et stort men: over tid vil mekaniske påkjenninger, eksempelvis vannspruten fra hjulene, rett og slett vaske vekk denne filmen. Min subjektive oppfatning er at dette innebærer at man nok bør sørge for etterbehandling med kortere intervaller, si et til to år, med denne sorten behandling, spesielt om man kjører mye i områder av landet der veiene minner om dødehavet på vinterstid: altså saltlake i ufattelige mengder. Mhp hulromsbeskyttelsen tenker jeg at det er bop-bop, der vil de to du nevner være likeverdige.

The Bottom Line er at det avgjørende vil være hvilke leverandører du har i rimelig nærhet: om det er EN som har vært ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-06-12 09:38:14 +0200

updated 2021-06-12 10:06:37 +0200

Fluid Film stay away hvis du ikke liker en bil som for bestandig lukter som en gammel sau på flere meters avstand. Produktet er utviklet til ballast tanker på store skip og i plattformbein og konstruksjoner i Nordsjøen der lukten ikke er et problem. Joda behagelig lukt når det sprøytes på men sann mine ord om at det blir kvalmende etterhvert. Produktet funger alldeles utmerket og har en fenomenal krype evne og trenger inn overalt fordi om Mr N Wolf betviler dette, produktet klaterer i motbakker og du skal nære med en høytrykk for å få det av. Det er foretatt stor forsking og utvikling på Fluid Film men det er et men og det er at produktet i utgangspunktet aldri var ment til biler men noen gjorde selvfølgelig forsøk her og synes det fungerte utmerket. Jeg ville uansett gått for Mercasol fordi om jeg tror Fluid film er. vel så bra nettopp fordi det er utviklet til bil. Har du en 2 år gammel E Golf så vennligst ikke begynn å borre og fylle opp hulrom i hytt og pine det kan nemlig bli den bilens siste sukk, snakk med VW om ønskene dine først.

Hilsen Mr Car Wolf

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar