0

Verksted finner ikke feil.

spurt 2021-06-07 08:24:13 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg har et anerkjent elbilmerke og bilen er blitt 3 år siden jeg rullet ut av bilbutikken med helt ny bil. Bilen svarte helt til forventningene de 2 første årene, men det siste året har jeg vært plaget av mye tull. Absolutt alt av støttefunksjoner som speedometer, blindsonevarsler, automatisk nødbrems ramler ut, og ja selv håndbrekkslyset kommer på i fart! Bilen står på verksted for 4 gang og selv om de har kontakt med fabrikken så finner de ikke feilen. Hva kan jeg kreve?

Mvh frustrert elbillist.

(Har egentlig ikke lyst å nevne bilmerke inntil videre siden kommunikasjon med mitt lokale merkeverksted er grei).

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-06-07 09:19:50 +0100

Hva du kan kreve osv avhenger av hvor i "klageløpet" du befinner deg. Utgangspunktet er at selger må få anledning til å rette opp feilene, men noe forenklet sett, det er en grense for hvor mye dilldall du skal måtte ma med bilen før du eventuelt forlanger kjøpet omgjort. Her vil selvfølgelig også alvorligheten av feil og mangler ha stor betydning. HER finner du en grei oversikt over rettigheter og plikter, les gjennom og sats på en fortsatt god dialog med merkeverkstedet og ta det derfra: https://www.forbrukerradet.no/forside...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger