0

Setevarmere til Sprinter 2013 mod fungerer ikke

spurt 2021-06-04 09:01:20 +0200

anonym bruker

Anonym

Har en Mercedes Sprinter som setevarmerne har slutta og virke, bryteren lyser rødt i ca 1/2 minutt så slukker de og det er ikke noe varme i setene. Er det ett rele eller motstand som kan vere gåen? Det er 2 brytere på dashbordet, har prøvd og koble fra kontakten i de ene sete for å se om de andre holder seg på, men bryteren slår seg av etter ca1/2 minutt da og. Er det en kjent Sprinter feil? lurer!

Mvh

Jan T

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-06-04 16:58:56 +0200

At BEGGE setevarmerne har tatt ferie, fremstår som atypisk, men ja, feil på setevarmere uansett hvilken bil man snakker om, er ganske så vanlig. Et kne i setet er nok, ellers er dette en greie som før eller siden tar kvelden uansett. Sånn er det bare.

Om du skal feilsøke, bør du som et minimum ha et elektrisk skjema for bilen din, og ta det derfra. Du må også ha et mulitmeter og vite hvordan du bruker det, gjerne også et tang-amperemeter. Ja, det kan være en felleskomponent, si en termosikring, og årsaken til at den slår ut, kan være for høyt strømtrekk på en eller begge sløyfene. Det var dette med et skjema...der vil du som regel kunne se rimelig kjapt om det er slike felleskomponenter. Er det IKKE det, ja da ser du på hvert og et sete, og tar det derfra. Legio muligheter, men neeeeeeeeeeei.....feilsøk uten skjema og instrumenter har du forsåvidt forsøkt, det forteller deg alt og ingenting: du har funnet ut at det er fortsatt feil. Du kunne muligens forsøkt å kryssbytte tilkoblingene mot bryterne, men er det feil i begge, eventuelt en form for fellesfeil, ja da er du fortsatt like langt. Alt blir så meget enklere med skjema og instrumenter.. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-06-06 12:11:31 +0200

Høres ut som for mye strømtrekk når man ønsker setevarme, at den virker i 30 sek og så slår ut tyder på for stort strømtrekk og kanskje faktisk kortsluttning. Sete varmere lever et hardt liv med mye bevegelse og kanskje fuktighet enten. ved vask eller når man søler noe ned på de. At din model har dette er nok ikke en sevfølge og at det igjen rammer alle Mercedes Sprinter. Bruken er nok Alfa Omega her og er det en varebil får den jo lett litt hard bruk. Årsmodel og kjørelengde er nok viktige faktorer her og med hard bruk som en lett tenkelig faktor her. Er sikker på at Mercedes gir deg et lett svar da jeg ikke tror det dreier seg om bare din bil dette.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar