0

Er BMW 1-serie 116i rundt 2007-2009 en fornuftig første bil?

spurt 2021-05-19 11:46:52 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg skal kjøpe min første bil og lurer på om du har noen innspill på valget av en 116i fra rundt 2007?Jeg har hørt mye godt, men med budsjettet mitt på rundt 45 000 - 55 000kr er jeg usikker på hva som anbefales.

Jeg tror jeg vil ha bensin overfor diesel, men det viktigste for meg er å få tak i en bil som er god/gøy å kjøre samtidig som den er helt greit til å stole på. Tilleggsutstyr og slikt er ikke det viktigste.

Antar at den største floken er budsjettet. Er det i det hele tatt mulig å få til ønskene mine over med budsjettet mitt? Jeg tar gjerne noen gode alternativer.

Har lagt ved to eksempler fra Finn som jeg har vært interessert i: https://www.finn.no/car/used/ad.html?... https://www.finn.no/car/used/ad.html?...

Mvh Øyvind

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-05-19 17:54:37 +0100

Helt grei bil, ja, det har vært diverse motorproblemer, men de to bilene du har sett på, fremstår som om du kan være rimelig sikker på at de er verdt det du betaler for dem. Jeg merker meg at begge har fått byttet registerkjede nylig, det innebærer normalt sett at også strammehjul mv er byttet. Videre har den FØRSTE fått nye innsprøytingsdyser, det er i utgangspunktet en god ting. Det du skal være ops på, er om dette er byttet av et autorisert verksted....eller om det er garasjemekking....i min verden er det sånn at slike ting SKAL utføres av et verksted - ikke derhjemme i garasjen! Når du har to biler å velge i....da velger du den der ting er gjort på verksted.

Ellers er verkstedshistorikk greit å se på her....igjen...ting skal være gjort ved et VERKSTED!!!

Men få med deg noen som kan det du ikke kan og sjekk bilen....prøvekjør den....det er minumum før du kjøper en hvilken som helst bil. Jeg ville vel også spandert en NAF-test FØR jeg undertegnet kjøpekontrakten, men med såvidt lite i potten er det en avveining du må gjøre. Dette er biler som er så rimelige at du kan le hele veien til banken om de holder si en periode som motsvarer tiden mellom to EU-kontroler. Med to år koster bilen deg si 25.000 i året, det er relativt billig moro! Holder den enda en EU-kontroll uten nevneverdige utgifter og problemer, kan du kjøre med et smil som går fra øre til øre, så billig blir moroa! Ellers er jeg normalt sett diesel-tilhenger, men akkurat her ville jeg nok valgt en liten benziner fremfor diesel, dieslemotorene fra denne epoken i BMW sin ellers ærerike historie har til tider vært beheftet med tildels betydelige problemer. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-05-19 20:00:02 +0100

updated 2021-05-19 20:42:57 +0100

Nja bensin motorene var også belemret med kjedeproblemer i den tiden. Det er greit at reprasjoner er gjort på verksted men en god garasje mekaniker er ofte nøye og sjekker flere ganger samt bytter ofte alle deler som anbefales. Et verksted lar det ofte bli litt rutine messig og har hørt om motorer som har skjært ved første oppstart etter rep rett og slett for at de ikke tok seg tid til dobbelsjekk, riktignok ikke så vanlig men dog. Jeg liker ikke noen av de bilene du har funnet, prøv heller å finne en som ikke har hatt tidligere motortrøbbel og som har fulgt alle servicer. Unngå for all del den som har nye dyser da det her kan være mye tragedie bak med fylling av feil drivstoff, defekt høytrykks pumpe og spon i hele anlegget. Sikkert en pen og tilnærmet utrolig historie bak med hvor fantastisk flinke og nøye de var ang denne hendelsen spør heller hvorfor de vil kvitte en bil de mener er så fantastisk. Diesel dyser er holdbare deler og kan ofte vare hele bilens liv og er ikke uvanlig 500 000 km.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger