0

Er en 2010 mod X-trail en bil å stole på?

spurt 2021-05-18 20:18:08 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny! Jeg spør her siden jeg ikke finner all verden med info om x-trail med noen år på hjula.

Er på leit etter en relativt rimelig 4x4. Jeg har bitt meg merke i x-trail og at fremkommeligheten er bra på denne. Det er viktig for meg. Har funnet et par eksemplarer med rundt 130 000 km på telleren som da ligger på rundt 150 000 kr. Begge andre generasjon 2010 mod med diesel 2 liter og manuelt gir.

Har kikka på endel andre biler som Pajero, Land cruiser, land rover etc, men disse ligger langt høyere i pris. Subaru forester ser ut til å være ganske likt priset når man ser på antall km og årsmodell.

Er det noe spesielt jeg må være obs på, spesielt når det gjelder manuelt gir og 2 liter diesel?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-05-19 10:18:40 +0100

Vel, det er et par grunner til at brukte XTrail ramler som en murstein i pris. Det er, på godt og vondt, en enkel, forholdsvis grei bil, men be aware, den har mye til felles med f.ex Landrover fra 50-tallet! Dette innbefatter at det er en bil der ting absolutt kan og vil gå i støkker, og nei, fremkommeligheten er IKKE spesielt god. Ja, du kommer frem, men dels er firehjulstrekket av den enkle sorten, dels er det en bil som når den omsider fikk esp og antispinn, defintivt ikke har de beste systemene av den sorten heller! Min f.d arbeidsgiver hadde en del XTrail av ymse årganger opp gjennom åra, ja, du kommer frem om du bruker vett og forholdene ikke er spesielt tøffe. Om det dekker dine behov og du justerer forventingene deretter, ja da kan du ha mye glee av en Xtrail.

Min erfaring er at bilen fungerer best når du låser firehjulstrekket, den er ræva-ræva i auto, og enda mer ræva-ræva når man velger rent forhjulstrekk. Nei, motoren er verken spesielt sprek eller momentsterk, men det som er av krefter er ikke spesielt jevnt fordelt over hele turtallsregisteret, mye kommer springende på en gang....det er liksom ikke noen mellomting. Dette krever tilvenning, og ja, det er tilstrekkelig kraft på lavere og midlere turtall til at bilen er forholdsvis grei å kjøre. Da snakker jeg selvfølgelig DIESEL - benziner er liksom ikke tingen me en bil som dette.

Tidligere versjoner har denne løsningen med instrumentene i midten av dashbordet, også det er en vanesak, etter en stund går det helt greit, selv for de av oss som ikke ser med høyre øye. Nei, det er ikke spesielt gode seter, ei heller god lydisolasjon, og du har vindstøy så det holder, og som de aller fleste japse-kasser av denne sorten, det er ingen høydare mhp kjøreegnskaper. Men skal jeg være ærlig, det er en bil som har sin sjarm: som nevnt innledningsvis, man får litt av den samme gode, nostalgiske følelsen som når man kjører Landrover anno 1955, bare litt bedre komfort, litt mer pålitelig. Ja, bilen er IKKE verdens mest problemfrie, det betyr at du ALDRI ALDRI ALDRI må finne på å kjøpe en Xtrail uten NAF-test, minimum den "lille" på 60 punkter, helst den fulle. Ja, det kan koste deg litt om kjøper ikke dekker si halvparten, er du NAF-medlem (gjerne uten veihjelp, det er billigere) får du en hyggelig rabatt - circa 1500 koster 60-pkt testen da. Og nei, ikke tenk tanken på at "dette kan du lett sjekke selv", både rust og andre skjulte feil koster VELDIG mye mer enn en NAF-test her!

NAF-TESTEN er selvfølgelig noe du sørger for å få gjennomført FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakt. Da er det veldig mye enklere å få rettet opp feil og mangler, og er det ting som er helt horrible, ja da går du bare videre - det er IKKE rasjonering på Xtrail der ute, noen av dem kan til og med være i ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger