0

2011 Mercedes Benz gått 240000

spurt 2021-05-18 19:00:16 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei!

Jeg har ett par spørmål om å kjøpe bruk e-klasse fra 2011. Har kilometerstand mye å si? For eksempel gått 240k km. Hva er vanlige feil og problemer med denne type bil? Hva er bra med slike biler. Hva gjør dette til en bil mange foretrekker. Hva er forskjellen på å kjøpe en E200 eller E220? Vil du si at det er ett bra kjøp med tanke på at du får en slik til ca 120000kr?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-05-19 18:09:20 +0200

Som alltid ellers, det er bilens faktisk stand som betyr noe, ikke tallet som tilfeldigvis står i rubrikken for "kilometerstand". Jeg ville når som helst kjøpt en taxikjørt Mercedes kjørt 500'+ fremfor en bil med to-tre eiere og mistenkelig lav kjørelengde, for å si det sånn: proffesjonelle brukere og langpendlere passer bedre på bilene sine enn de fleste, i tillegg vil kjøremønteret være grunnleggende forskjellig: en taxi blir sjelden kald, en langkjørt bil vil på den annen side sjelden bli utsatt for den massive slitasjen småkjøring frem og tilbake til butrikken eller jobben 3 km unna hjemmet til eieren medfører. Det gode med E-serie er at det er en sikker bil, det er en driftsikker bil, det er en komfortabel bil. Men det er også en noe "gubbeprega" bil, man må ha sansen for konservative tyskere for å trives med denne bilen. I det hele tatt: det er en bil som ikke alle vet å sette pris på, kall det gjerne en liten uoppdaget perle for mange.

Forskjeller? Det er en drøss utstyrsvariasjoner og ditto motorvariasjoner her, det bør du ha i bakhodet når du ser på forskjellige biler og vurderer pris vs stand osv osv.. Jeg ville vel gått for en enklere versjon, ikke nødvendigvis en toppmodell, det gir mest for pengene og for å være ærlig, om du som meg bor på landet og stort sett kjører langt, betyr det lite om bilen har 120 eller 200 hk, Men en ting ville jeg satt på min liste: dieselmotor. Det er kongen på haugen, spesielt når bilen har en stjerne på panseret. Ingen tvil her! Gjerne gubbekjørt med en eier, eventuelt en ex-taxi!

Om en bil til 120.000 er et "god kjøp!? Det avhenger som nevnt innledningsvis, av bilens faktiske stand. Er du i tvil, spanderer du en full NAF-test FØR du undertegner kjøpekontrakten. Men generelt er en bil verdt det den ivrigste kjøperen vil betale for den, verken mer eller mindre. Om det ikke står en kø av ivrige kjøpere utenfor selger, ja da kan du prute til du er blå i trynet og kanhende få til et kompromoss med si en titusenlapp eller to i avslag. Men be aware, de som har en velholdt Mercedes vet ofte at om de bare venter lenge nok....så kommer det en kjøper som vil betale det de forlanger...spesielt om bilen er i god stand. Ta en titt på finn.no på biler med tilsvarend konfigurasjon, da får du en pekepinn. Men tenk gjennomsnitt, ikke se deg blind på de billigste eller dyreste, biler som har runda 10 år vil være i vidt forskjellig stand, med derav følgende sprik i prisene. Jeg har selv kjøpt en ex-taxi med kun 220.000 km på kilometertelleren, bilen var i topp stand, jeg betalte gladelig en pris som var helt grei for både meg og selger. Ja, jeg kunne fått andre biler til lavere pris, men med en bil i topp stand får man ikke dyre overraskelser dagen derpå.

Sånn er det ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-05-19 20:27:43 +0200

Stikkordet er gubbekjørt da jeg vet at taxi med mange sjåfører kan være helt forferdelige biler, naboen her en x taxi med 325000 og den har allerede hatt motorbytte, turbo bytte, partikkelfilter bytte, svinghjul bytte og har en nesten uendelig strøm av feil meldinger som kommer opp i displayet samt at den var generelt dårlig behandlet blant annet ser det ut som infotainment skjermen er vasket med en pimpestein.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar