0

Mercedes eller BMW til Taxi

spurt 2021-05-16 08:27:08 +0200

anonym bruker

Anonym

Ser du blir spurt til råds om hvilken Drosje som bør anbefales av Mercedes eller BMW... Velg Mercedes,!.. Dette sies av en som har hatt 3 BMW 525 til Taxi... På 2 av bilen røk registerkjeden på rundt 220.000 km og ingen garantier gjaldt... 130.000, - kostet ny motor uten noen garanti. Mercedes har dtivlinjegaranti inntil 300.000 km.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-05-16 20:20:36 +0200

Nja, bortsett fra dette...det er liten tvil om at det er MANGE gode grunner til at Mercedes er det foretrukne alternativet i taxibransjen ikke bare i Norge, men over hele Europa. Opp gjennom åra har jeg hatt mange hyggelige samtaler med taxikusker, spesielt versjonene som er tatt frem spesielt for taxi-bruk skal være ekstremt pålitelige. Legg til at Mercedes - utrolig nok også i Norge - har svært gode rutiner for å ta vare på sine proffesjonelle kunder. Når vi vet at biler som havner på verksted i tide og utide er personlig ruin for både taxi-eierne og sjåfførene...da vet vi hvorfor man bør velge sine biler og derved sine samarbeidspartnere med omhu.

Ellers har jeg registert at noen velger å kjøre sine biler langt utover de vanlige 3 årene og de forholdsvis "normale"" 4-500.000 kilometerne, i praksis er ikke en million kilometer noe problem for en Mercedes i taxinæringen. Men siden refusjonsordningen er som den er, kan man egentlig like gjerne selge bilen til neste lykkelige eier etter 3 pår og 500.000. I Sørlandets hovedstat er det visstnok en taxieier som følger denne modellen med sine 2-3 biler, før salg får bilene en stor service og gjerne ny girkassa, voila, så får han grei pris for bilene og fornøyde kjøpere! Ja, det er selvfølgelig mange andre biler som kan fungere som taxi, pass på bilen og den passer på deg, i Drammen kjørte dama til en lastebilkusk jeg kjente Lada som taxi. Laddisen rulla 700.000 som taxi den, og ble solgt videre til neste lykkelige eier, no problemas whatsoever!

The Bottom Line er likevel at Mercedes er stjernen, både mhp driftsikkerhet og inntjening, men også som arbeidsplass sett. Skal en bil rulle H24/7 og logge 100.000+ i året, ja da er det en klar fordel med Mercedes....som det blir sagt over: velg Mercedes!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-05-16 22:25:02 +0200

updated 2021-05-16 22:25:47 +0200

Nei takk ingen av delene, jeg tar heller en Toyota Camry hvis jeg skal starte i den bransjen.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-05-17 16:12:58 +0200

Ja, Toyota er jo faktisk også populær som taxi, og vi skal ikke være lei oss for at Camry omsider har kommet tilbake til det norske markedet igjen! Ellers har jeg ennå friskt i minne en taxikusk som hadde "fast oppdrag" med å transportere meg og d'rede kolleger mellom hotellet og en leverandørs lokaler for noen år tilbake, han kjørte Toyota Avensis, bilen passet perfekt for hans kjørestil: kvikk som fy! Mannen beregnet fartsgrensa på en litt spesiell måte: han summerte skiltene på hver side av veien, f.ex 60+60 blir 120! To stillinger på gassen, enten ingenting eller klampen i bånn, når en Toyota tåler en sånn Martin Schkinke kandidat, da tåler den alt!

The Bottom Line er at nei, taxi-kusk er IKKE det yrket man bør satse på i dag, det innebærer mange og lange arbeidsdager for å ha penger til å drifte bilen og kanhende litt til smør på skiva. Ære være de som kjører taxi i år ut og år inn, flinke gutter, men de fortjener bedre rammebetingelser!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2021-05-16 08:27:08 +0200

Sett: 38 ganger

Sist oppdatert: May 17