0

Mustang Mach-E

spurt 2021-05-05 09:42:33 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny!

Vi vurderer å kjøpe Ford Mustang Mach-E, men har en tanke om å kanskje vente til de kommer ut på bruktmarkedet om 1-2 år. Hvordan vurderer du pristapet på en Mach-E etter 1-2 år, og tenker du tapet vil være større på RWD enn på AWD?

Evt - om vi skulle gå for nybil - Hvilke spesifikasjoner på bilen vil være lurest å velge - med tanke om at verdien skal holde seg best mulig i bilen?

Morten fra Horten

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-05-05 09:55:28 +0100

Firehjulstrekk er alltid en vinner. Velg med tilhengerfeste og største batteripakke. Velg aller helst ikke for mye motefarge. Tap kan man ikke forutspå men blott det fengende navnet gjør jo at man kan forvente at legenden slår bra ifra seg her.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-05-07 10:09:43 +0100

Heisann!

Ford Mustang Mach-E er definitivt en av de aller hotteste nybilene om dagen. Kanskje den aller hotteste også. Jeg tipper den vil gjøre et etterlengtet comeback for Ford inn på topplistene over mest solgte bilmodell de neste par månedene. For denne har mange ventet lenge på.

Jeg må også få si at denne bilen overrasket positivt, når jeg selv fikk anledning til å prøve den i vinter.

Dere er nok slett ikke alene om å vurdere denne bilen nå, selv om mange har kjøpt den usett, vil nok mange likevel «ta og føle» på den før, kontakten signeres.

Det er alltid lett å gi råd når man ikke selv skal betale for herligheten. Dette til tross, tror jeg at toppmodellen, altså Long Range med firehjulsdrift og i en godt utstyrt utgave, vil være et smart valg her med tanke på gjensalg.

Men også her bør man ha to tanker i hodet samtidig. Minst. Man skal jo ikke kjøpe bil til eier nummer to, heller. Men ha egne behov som utgangspunkt. Men det er som dere gjør, alltid smart å ha dette med gjensalg i bakhodet.

Det er forskjell på prosent og kroner

Om dere ikke behøver rekkevidde på over 50 mil. Og heller ikke har voldsomt behov for firehjulsdrift, så sparer man over 130.000 kroner ved å velge Standard Range og bakhjulsdrift. En bil som garantert fil fungere fin, fint… Jeg mener; vi har jo kjørt VW e-Golf og Nissan Leaf i årevis, med rekkevidde helt ned på 12 – 13 mil på vinterstid. Det gikk det. Denne er jo lysår bedre ...

Jeg tror nok utgaven med største batteri og firehjulsdrift holder seg bedre i pris, om man ser på det prosentvis. Selv om den rimeligere utgaven med lite batteri og tohjulsdrift trolig vil ha større prosentmessig tap, er det ikke nødvendigvis slik at avskrivingen, målt i kroner, behøver å bli større.

Igjen; dette med budsjetter, finansiering, behov og personlige preferanser må jo også veie tungt.

Det er som kjent vanskelig å spå. Særlig om framtiden. Men tradisjonelt har det vært slik at biler som selger godt som nye også holder seg svært godt i pris på bruktmarkedet. Mustang Mach-E kan nok fort bli en slik bil. Dermed er det ikke sikkert at det blir så mye å spare på å vente heller.

Kanskje man rett og slett skulle unne seg en ny bil – en helt ny modell, innovativ og moderne? For mange, særlig for oss som er mer enn middels opptatte av biler, kan det gi en stor glede. Selv om det også har en pris.

Om jeg skal forsøke å konkludere med noe her, så tror jeg – til tross for tankespinnet over – alt Long-range og firehjulsdrift er det smarteste valget.

Håper dette ga deg noen svar.

Lykke til med bilkjøp!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger