0

HY-Carbon Motorrens

spurt 2021-05-03 18:45:26 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg har lest en del om denne type motorrens, og har latt med overbevise til at dette er bra saker. Så i dag har jeg hatt en rens av motoren ppå min MB GLK 220 som har rulla litt over km 170 000. Den var i utgangspunktet lytefri, men jeg synes motoren har fått en litt roligere motorlyd etter rensingen. En slik rens skal jo også etter sigende gi lenger levetid for dyre komponenter som EGR ventil, turbo osv. Men, finnes det noen vitenskapelig testing for disse påstandene.

Mvh Jan Kristian

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

23 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-05-13 17:59:51 +0100

For de som er nyskjerrige på hva dette er: https://www.youtube.com/watch?v=BOcYh...

Hilsen Mr Car wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Flott lenke fra Car Wizard som viser at han ikke vet hva han snakker om :-) Prøv denne istedenfor. Dette er den typen Hy Carbon rens som det diskuteres her. https://www.youtube.com/watch?v=Ro8IFUYryPg

Den glade amatør gravatarbildeDen glade amatør ( 2021-08-12 08:24:21 +0100 )rediger
0

besvart 2023-06-14 22:00:34 +0100

Juni 2023 - har kjørt hy Carbon rens på en 2012 qashqai 1,5 dci i god tro på at dette kunne «rense» og ha en «kurativ» effekt for å bruke ord fra markedsføringen. Verksted i Tønsberg som spesialiserer seg på dette. Erfaringen kan vise seg å være dyrekjøpt. Etter å ha betalt 5000 kr for rens + vanlig olje og filter service kjører jeg hjem, fornøyd med det som sikkert er en ren motor.. vel hjemme kjører kona avgårde og da begynner bilen å fuske, rykke og nappe. ABS og antiskrens lamper gule kommer på. Motor har gått i nødmodus/fuel cut og maks 3000 rpm. Tilbake til verkstedet som ikke skjønner noe. Dette har jo fungert på tusenvis av biler. Diagnose tilsier feil på ABS kode C1130 og C1132. Google og merkeverksted antyder et blokkert rør mellom eksos manifoil og en sensor (eller noe slikt) og det må byttes eller rengjøres. Dagen etter er varsellampene borte, men rød varsellampe for motor (dpf) lyser. Fra vondt til verre. Bilen må inn, kjør minst mulig for nå regenerer ikke dpf og driten går i olja sies det. Nå må altså kanskje dette røret byttes, dpf renses eller byttes, og Gud vet hva mer. Ny olje og filter? Min mistanke går jo selvsagt mot dette hy Carbon greiene. Har «rensen» løst opp i mye dritt, og dyttet det rundt og inn i diverse rør og i dpf? Litt som å ta nesespray for å løse opp og så dra det inn og få det i øregangene og i halsen?? Angrer nå på at jeg lot meg lure til å ta denne «rensen» det fører til store merutgifter på merkeverksted som jeg ikke vet om jeg greier. Mitt ukvalifiserte råd må bli å styre unna fordi man ikke vet utfallet av en slik «hestekur» og det kan bli svært dyrt. Mitt utganspunkt var litt lugging i lave turtall men burde holdt meg til oljeservice og evt en full system diagnose..

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2023-06-14 22:00:35 +0100

Juni 2023 - har kjørt hy Carbon rens på en 2012 qashqai 1,5 dci i god tro på at dette kunne «rense» og ha en «kurativ» effekt for å bruke ord fra markedsføringen. Verksted i Tønsberg som spesialiserer seg på dette. Erfaringen kan vise seg å være dyrekjøpt. Etter å ha betalt 5000 kr for rens + vanlig olje og filter service kjører jeg hjem, fornøyd med det som sikkert er en ren motor.. vel hjemme kjører kona avgårde og da begynner bilen å fuske, rykke og nappe. ABS og antiskrens lamper gule kommer på. Motor har gått i nødmodus/fuel cut og maks 3000 rpm. Tilbake til verkstedet som ikke skjønner noe. Dette har jo fungert på tusenvis av biler. Diagnose tilsier feil på ABS kode C1130 og C1132. Google og merkeverksted antyder et blokkert rør mellom eksos manifoil og en sensor (eller noe slikt) og det må byttes eller rengjøres. Dagen etter er varsellampene borte, men rød varsellampe for motor (dpf) lyser. Fra vondt til verre. Bilen må inn, kjør minst mulig for nå regenerer ikke dpf og driten går i olja sies det. Nå må altså kanskje dette røret byttes, dpf renses eller byttes, og Gud vet hva mer. Ny olje og filter? Min mistanke går jo selvsagt mot dette hy Carbon greiene. Har «rensen» løst opp i mye dritt, og dyttet det rundt og inn i diverse rør og i dpf? Litt som å ta nesespray for å løse opp og så dra det inn og få det i øregangene og i halsen?? Angrer nå på at jeg lot meg lure til å ta denne «rensen» det fører til store merutgifter på merkeverksted som jeg ikke vet om jeg greier. Mitt ukvalifiserte råd må bli å styre unna fordi man ikke vet utfallet av en slik «hestekur» og det kan bli svært dyrt. Mitt utganspunkt var litt lugging i lave turtall men burde holdt meg til oljeservice og evt en full system diagnose..

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger