0

Kjøpe Volvo XC 90 Diesel eller BMW X5 Hybrid

spurt 2021-05-03 10:46:09 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny,

Jeg vurderer å kjøpe enten 2016 modell Volvo XC 90 eller BMW X5. Volvo i diesel modell eller BMW enten i Hybrid eller diesel modell. Hvem ville du anbefalt og hvorfor? Er delene og service omtrent like på de to? Jeg ser at markedsprisen er litt høyre for Volvo enn for BMW på denne årsmodellen. Takk for hjelpen.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-05-04 14:33:33 +0200

Markedspris og ditt og datt er uinteressant her, det avgjørende her er personlige preferanser. Det dreier seg om to vidt forskjellige biler, der Volvo med "nordisk" designspråk og uovertruffen sikkerhet kunne vært en klar vinner om det ikke var for EN ting: en hel gullrekke med funksjoner er lagt til et mer eller mindre "velfungerende" skjermgrensesnitt midt på dashbordet. For meg er det en skikkelig deal-breaker som tilsier at jeg aldri kunne trives med verken en vanlig 90-serie eller XC90. BMW X5 derimot er tysk på sitt aller beste, fremdeles konservativ nok til at sanne BWM-entusiaster føler seg hjemme med det samme. Mhp "hybrid" eller diesel er jeg blant dem som nok ville gått for diesel, om ikke annet, så på trass, ellers er det faktisk IKKE sånn at begrepet "systemeffekt" og det tallet man får på papiret, er ensbetydende med voldsomt mye anvendbar kraft....diesel er og blir kongen på haugen i mange år ennå....selv om hybrid kan være gunstig avgiftsmessig.

Når det gjelder deler og service - hvorfor i alle dager bekymrer du deg for dette når du ser på biler i denne prisklassen, enn si denne klassen i det hele tatt? Om du anstrenger økonomien litt i overkant for å få en bil som får naboen til å snu seg, vel, da er rådet fra deg til meg at du tenker deg om tre ganger - minst - og velger en helt annen type bil fremfor å risikere å havne i "Luksusfellen"!

Fanden på veggen? Nei, det koster å være kar, og en tung SUV er en skikkelig høydare når det gjelder å oppnå skremmende tall på bunnlinja i bilbudsjettet - både måned for måned og år for år. Det får du ikke gjort noe med, sånn er det bare. Når det er sagt: alle biler må ha jevnlig service, alle biler må vedlikeholdes, og igjen: tung SUV er en skikkelig høyare her! Trenger du egentlig en SUV - eller fungerer det like greit med en vanlig stasjonsvogn med firehjulstrekk? Verdt å tenke nøye gjennom. Mhp deler og servicepriser: bor du i nærheten av svenskegrensa er Volvo en god ting, det å svippe over grensa (når det igjen blir enklere å komme tilbake til Norge) sparer Volvo-eiere for flerfoldige titusenlapper. Du kan selvfølgelig også benytte et uavhengig verksted her hjemme i Norge, og der er nok XC90 et hakk greiere enn X5.

Mhp X5 har BMW skjerpet seg mhp delepriser, men på den annen side sett: flere merkeverksteder krever inngangspenger for å slippe kundene inn døra, og som hos Audi, timeprisene varierer visstnok ettersom hvilke modeller det dreier seg om. Man hevder det har med "kompetanse" å gjøre, men det kan like gjerne være at man legger til grunn at eiere av X5 kan betale mer. Og ja, man kan nok finne uavhengige verksteder som kan ta seg av en X5 på en god måte også, men dette er en vesentlig mer krevende bil enn en hvilken som helst Volvo i så måte.

The Bottom Line er at ingen av de ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar