0

oppgradering av en a4 special edition 2008

spurt 2021-05-03 03:28:08 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny!

Lurer litt på ting rundt oppgradering av biler... Vet veldig godt at statens vegvesen synes kanskje på privaten at det er kult med spreke å gromme biler, men på jobb at det ikke er like kult. Men lurer litt på det med selve oppgraderingen, har en 2.0TFSI med 220hk originalt, kunne tenkt meg å justert dette opp mot ca 400hk kanskje mer.. har en guide å forholde meg til får å få resultatet jeg vil ha men har også et land med ekstremt strenge regler som kanskje river drømmen i filler? har også vurdert å oppgradere til større bremser, tenker da Brembo bremser foran og bak med relativt grei størrelse for å fylle inn litt i mine 19'' felger.. hva må jeg ta hensyn til da? og hvordan skal jeg eventuelt gå frem til vegvesen for å kunne oppgradere min bil? vil jo helst slippe å måtte bytte alt som sitter utenpå motoren for hver gang jeg blir stoppet for så å montere på igjen etter visning. har også sett på en amerikansk importert bil som er registrert i Norge uten noe form for Euroklasse, dette er en bil av samme type karosseri. kunne den ha vært mer aktuell og oppgradere mtp. Avgass som det ikke står noe om i vognkortet? eller er det noen sære regler for importerte biler også?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-05-04 14:48:26 +0100

Det enkle svaret her er ja, det er en hel drøss regler som kommer til anvendelse ifht importerte biler også, i særdeleshet når vi snakker om biler som på et eller annet vis har vært innom USA. Ikke bare det, men regelverket blir strengere og strengere år for år, enn si håndheves i større grad enn noensinne før. Det beste stedet å begynne er å sette opp en liste over det man ser for å seg å gjøre, uansett om det skulle være et prosjekt eller en importbil, og avtale tid til et møte med rette vedkommende hos sitt lokale Biltilsyn og ta det derfra.

Ellers fremstår det prosjektet du beskriver innledningsvis som ekstremt kostbart og voldsomt ressurskrevende både å realisere og få godkjent, om det i det hele tatt er mulig. Kan du f.ex få en bekrefetelse fra Audi på at bilens utslipp oppfyller satte krav eller er i tråd med typegodkjenningen etter at du har skremt ut et par hundre hestekrefter til fra motoren...? Eller vil du betale hva det koster for å få et uavhengig, akdreditert laboratorium til å sette sitt stempel på en målerapport?

En ting skal du iallefall ha: terningkast 6 for å ha en grunnleggende seriøs holdning til dette med godkjenning, du har forstått noe veldig viktig! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger