0

VW Multivan 2,5 automat

spurt 2021-05-02 13:15:54 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Vi er en familie på 6, og vurderer å bytte bil. Fra før har vi S max -08. Men bagasjeplassen blir liten selv med takboks. Nå har vi funnet en VW Multivan, -07modell til 250K Bilen har gått ca 158K. 2,5 tdi, automat. Har sendt epost til firma som selger den, med noen spørsmål.mtp tilstand, hvor den har gått, og hvor mange eiere den har hatt. Hva må jeg være obs på.mtp en slik bil? På forhånd, takk. Anders Kr.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-05-02 17:33:45 +0100

Vel, først og fremst bør du sørge for en NAF-test FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakten. Det er en mye bedre løsning for å avdekke skjulte feil og mangler enn å prøve å avdekke slike ting på egen hånd. Ryddigere for begge parter er det også - og det er en test som er utført etter en vel utprøvd prosedyre, av en objektiv, uavhengig aktør. En "tilstandsrapport" sier altfor ofte alt og ingenting, og som vi vet, når det er forhandlers verksted som har ansvaret, har det en tendens til å være et aldri så lite snev av bukken og havresekken med i bildet!

Det poetensielt største problemet med VW (og mange andre biler i det norske markedet) er og blir rust. Møller har gjennom en årrekke forttalt kundene eventyret om at fabrikkbeskyttelsen er "god nok". Vel, det er faktisk ikke helt sant. Om bilen du kjøper er grei ifht rust, eventuelt fulgt opp med understellsbehandling, ja da følger du opp med understellsbehandling og løpende etterbehandling annethvert til tredjehvert år, ja, det koster noen få tusenlapper over en tiårs-periode, men som du sikkert vet, du får ikke sveisa mye rust for 50.000 kroner. Mao er understellsbehanlding en skikkelig god investering!

Ellers har den bilen du nevner, den beste motoren i denne slekta, og det er på alle vis en grei bil. Det du skal være ops på, er at det er en relativt tung og stor bil. Det gir større belastninger på hjuloppheng og bremser, dessuten vil det kunne være dekk i en helt annen prisklasse enn du er vent med fra den bilen du har i dag. Nettopp dette er nok en god grunn til en NAF-test før kjøp! Avtal gjerne å splitte kostnaden, ellers er det hyggelig pris på både full test og en 60 pkt test, sistnevnte koster 1500 for medlemmer. Medlemskap uten veihjelp er nok for de fleste, du har sannsynligvis delkasko og redningsforsikring på bilen din likevel.

En ting du skal ha i bakhodet, er at det koster å være kar, jo større og tyngre en bil er, jo høyere blir løpende driftsomkostninger. Sånn er det bare, men ellers er det jo en fornuftig ting med en relativt stor bil for en familie på 6. Dog...SMAX er en ganske så stor bil -kan dere klare dere med å drasse på litt mindre Habengut når dere er ute på tur? Bare en tanke, om dere fyller opp en SMax med skiboks på taket, vel, da bør dere tenke tanken på litt pakke-disiplin, uansett hvor stor bil dere måtte ende med å kjøpe. Bare så det er sagt: hjemme hos meg var vi bare 5 i den tiden det var hjemmeværende barn i huset, men det gikk faktisk ganske så greit med en helt vanlig mellomstor personbil, ja ikke engang stasjonsvogn hadde vi dengang da! I ferien hendte det imidlertid at vi hekta på vår kjære henger, en en-tonner med kapell rommer jo ganske meget :-) Fleip til side, dette med en liten nusselig "bagasjehenger" er en ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2021-05-02 13:15:54 +0100

Sett: 55 ganger

Sist oppdatert: May 02 '21

Antall visninger