0

Understell behandling ny bil

spurt 2021-04-17 07:22:57 +0200

anonym bruker

Anonym

Hallo. Skal kjøpe ny bil Volvo xc40. Bør en ta understell behandling på bilen med en gang når den er ny?Eller nå bør en ta den behandlingen. Merete

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-04-17 10:35:09 +0200

Jo før, jo bedre, få forhandler til å sørge for rustbehandling hos et anerkjent anti-rust verksted, eller kjør bilen direkte til undersellsbehandling selv når du får den overlevert. Ikke velg etter laveste pris, det er kvaliteten på arbeidet som gjelder, velg en velrennomert aktør som har holdt på noen år. Verksteder som tilbyr behandling med Mercasol, er ofte et godt valg. Etterbehandling etter typisk 2 til 3 år, pga mekanisk skåade og fordi "godstoffet" tørker inn. Koster litt, men veldig mye billigere enn å sveise rust om noen år :-) En god investering som både bevarer bilens verdi og sikkerhet! Og det ligger i sakens natur: rusta må aldri få "slippe til", jo nyere bilen er når du får gjort dette, jo bedre!

Ja, de fleste fabrikanter har noe de kaller "rustgaranti", men den er bokstavelig talt så full av hull at den minner om en sveitserost! Det er tatt så mange forbehold at denne "garantien" ikke er verdt papiret den er skrevet på, i tillegg er den avgrenset til GJENNOMRUSTING - og rusta må komme innenfra og ut! Om du ser på bildet av rusta på en kun 5 år gammel Volvo 60-serie i artikkelen jeg gir deg link til under...er dette en rustskade der forhandleren vil le rått om kunden kommer innom og hvisker ordet "garanti" - uansett om "rustgarantien" liksom skal gjelde i 10-12 år! Jeg tenker at understellsbehandling med løpende etterbehandling og forebygging av rust er et bedre alternativ.

Volvo Norge er forøvrig ikke riktig kjepphøye som en unevnelig importør av VAG, men du skal ikke se bort fra at forhandleren vil påstå at "fabrikkbehandlingen er god nok". Det er faktisk ikke helt sant, dels er dette med rust i aller høyeste grad et problem også for Volvo, og for 40-serien spesielt er det bla en gulvkonstruksjon i ganske så tradisjonselt galvansiert stål. Ta gjerne en titt på DISSE artiklene - jeg ville ikke vært i tvil om jeg hadde vært i markedet for ny Volvo - jeg hadde kjørt bilen direkte til understellsbehandling: https://dinside.dagbladet.no/motor/ny...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar