0

volvo v60CC 2019 mod problemer med elektroniske låser

spurt 2021-03-24 11:46:57 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny jeg har kjøpt meg en volvo V60CC D4 2019 mod. jeg kjøpte den i nov 2020 km stand 40000. bilen har fungert ok, men da det ble kaldt, mer enn -5'C begynte de elektroniske låsene å fryse. dette skjedde på alle dørene, bortsett fra bakluken. jeg reklamerte på dette og fikk da byttet låsen i sjåførdøren, de andre låsene prøvde de å tørke og smøre opp, men i hele vinter når det har vært under -5'C har jeg bare fått opp bakluken og sjåfør døren. Dette har jo medført at bilen har vært veldig lite praktisk å bruke. Jeg har hatt den 2 ganger på verksted hos billia for og rette på dette men de sier at volvo har sluttet å levere ut nye elektroniske låser da de ikke tåler at det kommer fuktighet i dem.Jeg antar at det er samme låser i V90 og XC serien. i påvente av at volvo skal komme med en løsning på at vann trenger inn i de elektroniske låskassene lurer jeg på en ting. har man lov til å kjøre med en bil som har dører du ikke får åpnet, hverken utenifra eller innenifra? eks: hvis jeg står i en varm garasje og setter barnebarna i baksetet for så å kjøre ut i kulda å levere disse i barnehagen, da må jeg ta de ut gjennom sjåfør døren. Har broom hørt om flere som har problemer som dette? Mvh Jan erik PETTERSEN

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-03-24 15:56:07 +0100

Dette minner litt om problemene mange opplevde med Passat B5: rett nok var ikke frysing egentlig det største problemet, men kondens skapte mye grå hår i hodet for mange. Kuren fra merkeverkstedene ble etterhvert å bytte hele lås-leamikken med en nyere versjon, men vi som er litt gjerrigere enn andre, oppdaget raskt at den største forskjellen var et tynt lag med lakk som reduserte kondensproblematikken, ikke minst på de elektriske kontraktpunktene. Dette ble løsningen på min bil av den sorten. Nei, det er ikke spesielt kaldt der jeg bor, men du og du, så mye kondens og ising vi har, temperaturene hopper og ned som en jo-jo året rundt!

Du skal ikke se bort fra at Volvo kan ha et lignende problem, siden bilen ennå er under garanti, ville jeg i ditt sted vurdert å nevne dette for merkeverkstedet: det er jo ikke verre enn at man i første omgang gjør et forsøk på en av dørene. Når du nevner dette med vann som trenger inn, kan det også være at en dyktig verksmester, gjerne en av den gamle skolen, samtidig kan gjør en vurdering av hvorvidt det er formålstjenlig med ytterligere tiltak for f.ex å lede vannet forbi låsen og videre ut.

Ellers ville jeg "lufta" dette problemet i et Volvo-forum, du skal ikke se bort fra at dette er et kjent problem, men Volvo Norge er nok litt som andre norske importører i slike sammenhenger: man tar en GSG og satser på at kunden gir opp å mase til garantien er ute! Jeg har selv opplevd en artig liten sak på en feiende flott ny Golf 7: en slange som skulle lede kondensvannet fra bilens klimaanlegg ut under bilen, var tredd feil....vips....så ble det rene svømmebassenget inni bilen! Det forunderlige var at dette var en kjent feil, Volkswagen AG hadde sendt ut informasjon om hvilke serineummer dette gjaldt....også til Møller sentralt. Men mitt merkeverksted visste ingen verdens ting, man feilsøkte i en uke før jeg kom under vær med dette på annet vis og spurte om de kanskje kunne tenke seg å sjekke denne slangen.........! Helt utrolig!

Kanhende du kan ta en telefon til Sverige også....eventuelt sjekke i svenske nettfora. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger