0

Transporter

spurt 2021-03-17 17:55:40 +0100

Hei igjen;) Finn kode: 211378945 Hva tenker du om dette som en arbeids bil? Noen kjente problemer med 2004 modellen?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-03-18 10:05:54 +0100

"Rett" motor, firehjulstrekk og en eier, pris som motsvarer en grei månedslønn er jo den reneste gullrekka ag gode grunner til å se nærmere på denne bilen! Men be aware, rundt 16 år på veien gjør jo noe med en bil: stikkord: rust. Ellers er det fortsatt en tung bil, og brukerne kjøper dem ikke for å frakte seg sjæl og matpakka, de har med seg litt annet pikk og pakk også! Det gir slitasje på hjuloppheng og bremser, og er bilen kjørt mye med slep, vil også girkasse, clutch og firehjulstrekk ligge lagelig til for slitasje over tid. Dog er manuell girkasse et stort pluss i denne sammenhengen!

Firehjulstrekket her er en eldre versjon av Haldex, om det er 3 eller 4 husker jeg ikke i farta, mener det var et generasjonskifte i 2005...da snakker vi Haldex 3. Det fungerer uansett greit, du får bedre fremkommelighet, på en bil som dette er det en høyst skattet egenskap, spesielt om du kjører med relativt lett bil - altså ikke spesielt tung last.

Med en bil av denne sorten ville jeg nok likevel satset på en liten NAF-test, om ikke annet, så for min egen nattesøvns skyld! Selv om man kan si at snaue 50.000 spenn er "billig bil" uansett frem til første EU-kontroll, det vil jo bli en enda greiere deal om bilen er i så god stand at den holder både to og gjerne tre EU-kontroller fremover! Ellers fremstår bilen unektelig som det vi kaller "hel og fin" på bildene, dog med det jeg vil kalle antydning til rask nedsliping og spraying av det være seg småskader eller rust, bla i bunnen av dørene. Dette kan være sånn nogenlunde greit, og det kan være en indikiasjon på at det er et par skjulte overraskelser. Om det bare er bunnen av dørene, jolly fine, men om bilen ikke er understellsbehandlet in the whole taken, ville jeg kanhende tenkt på den litt mer omfattende NAF-testen og bedt spesielt om grundig sjekk ifht rust.

Rett nok vil en bil som er såvidt gammel som 2004 ha noe bedre rustbeskyttelse fra fabrikk, det gjelder også hulromsbeskyttelsen, men som vi vet...ffra rundt 2000 and on ble det dårligere og dårligere med rustbeskyttelsen på de fleste biler. Og Møller har dessverre gitt beng i rustbehandling av bilene når de kommer til Norge, man prosedererer fortsatt at bilene er "godt nok" rustbehandlet fra fabrikk. Vel, det er ikke i nærheten av å være korrekt! Og rust er den virkelige showstopperen for en ellers god bil: alt annet er litt som legoklosser: du bytter lett en girkasse, du bytter lett deler histen og pisten, men å sveise rust? Det skal ikke mer enn to gjennomrusta kanaler til før kostnadene gjør at lommepungen buler inn bare av skrekken!

The Bottom Line er at jo, dette kan være en god bil, men det er flere grunner som taler for at en NAF-test er vel anvendte penger her - uavhengig av hvem som måtte betale for moroa. 1500 spenn ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger