Lurer på å kjøpe.
2011 modell med 180 tusen på telleren. Noe å satse på?
2011 modell med 180 tusen på telleren. Noe å satse på?
Det kommer jo egentlig an på hvor mye som ligger i potten...en 10-11 år gammel bil er nettopp det, og du bør ikke ta for gitt at en bil som egentlig er påtenkt proffesjonelle brukere, virkelig er kjørt såvidt lite pr år som kilometerstand her antyder. I det hele tatt: grundig sjekk av eierhistorikk, servicehistorikk og ellers alt som kan bekrefte eller avkrefte kjørelengde. Og koster bilen mer enn si to månedslønner, ville jeg ikke tenkt tanken på kjøpekontrakt uten en "liten" NAF-test. Dette er mandatory FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakt, det er vesentlig enklere å få rettet opp feil og mangler, eventuelt gå videre om det IKKE er noe å satse på, når man får avdekket bilens faktiske tilstand når man går frem på denne måten. Og setter selger seg på bakbeina når du nevner ordet "NAF-kontroll"? Da har selger kjennekap til feil som du ikke har...gå videre.
Alternativet for en relativt billig bil er selvfølgelig å ta med en god venn som kan det du ikke kan, og ta en egensjekk, men den billigste NAF-testen koster rundt 1500 spenn om du er NAF-medlem uten veihjelp (et slikt medlemskap er uansett en god investering for alle som har bil). Noe kynisk sett, du får ikke sveisa mye rust for 1500 kroner, du får knapt nok et par sveisepinner!
Spurt: 2021-03-10 08:29:10 +0100
Sett: 50 ganger
Sist oppdatert: Mar 10 '21