0

Audi A8 2,5 tdi

spurt 2021-02-10 11:06:06 +0200

anonym bruker

Anonym

Er det skadelig for motoren å bruke Omega 917 tenker på smørekanaler til cammene

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-02-10 11:50:27 +0200

Avhengig av hvordan dette stoffet fungerer...det er ikke ubetinget lurt med lekasjetetning og dess like på en TDI...det er som du sikkert vet....flere oljekanaler av den meget,meget kritiske sorten som kan tette på disse motorene...stikkord: oljen er en kritisk del av motorens varmehushold. Jeg ville ikke brukt dette om det smalt, spesielt ikke på en bil som etter alle solemerker har en betydelig restverdi, men du vet jo selv hvor mye bilen din er verdt og så videre. Ellers har jeg aldri brukt additiver i olja, men jeg har brukt lekkasjestoppere i kjølevæska....dog kun på biler av den robuste sorten uten spesielt høy verdi. I det hele tatt: det er svært sjelden at slike mirakelkurer på boks holder det de lover, det blir litt som å tro på nissen: det er ikke så mange snarveier i virkelighetens verden om du f.ex har en oljelekkasje, slitne ventiltetninger eller andre, tildels arbeidskrevende problemstillinger.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-12 03:54:14 +0200

updated 2021-02-12 12:50:31 +0200

Hei Omega 917 er et seriøst og anerkjent produkt som blandes i oljen for å revitalisere gummitettnimger slik som zimmer ringer og o- ringer og tester har nok vist at produktet faktisk virker og kan bedre tilstand ihvertfall for en stund der en kostbar uplanlagt driftstans ellers ville blitt resultatet. Det er utviklet i hovedsak for industrielt bruk og blandes i fks i store hydraulikk systemer der man har fått lekkasje på fks en hydraulisk cylinder i en kran som kanskje koster flere titals tusen overhale og en uplanlagt nedstengning kanskje ville kostet flere humdre tusen kroner. Omega blir da blandet inn etter anbefalt blandings forhold og skal over litt tid bedre situasjonen altså bremse eller stoppe lekasjen. Ser man på anbefalt bruk er det store industrielle motorer, hydraulikk systemer, transmisjoner og gjerne skipsmotorer der dette blir prøvd men det er helt andre toloranser her og oftest er det saktegående eller medium speed motorer med flere tusen hestekrefter dette brukes på opp til ca 500 rpm og noen ganger 1500 rpm hurtig gående motorer. Å eksprimentere med dette på en såvidt høyturtalls motor som en bilmotor er trolig bortkastet og Norulfs utsagn om at det ikke finnes mirakelkurer på flaske er nok helt riktig her. Nei tror ikke du skal være redd for at dette stoffet tetter noen smørekanaler når det brukes etter oppskriften og kan sikkert til og med gi en forbigående effekt så sant lekkasjen er fra en o-ring eller fra en zimmer ring ellers vil det ikke gi noen effekt og da kan bivirkningene lett bli høyere enn effekten av medisinen. Bare så det er sagt Omega 917 reparerer ikke en fysisk skade med påfølgende lekkasje bare hvis gummien har mistet sin spenst og fleksibilitet.

Norulf nevner kjølevann og her er faktisk prognosene ganske gode med å tette lekkasjer, hvis en radiator lekker kan man tilsette diverse remedier i kjølevannet som innenfra finner veien til hullet og bygger en barriere da stoffet blir hardt straks det kommer i kontakt med luft og faktisk effektivt stopper lekkasjen ( ref Rocka Gel historien’ uansett er det en stor sprekk i en kjøleslange er det bare å glemme da er det ny slange som gjelder. Både Norulf og jeg husker nok trikset med å helle kanel på radiatoren ristet ut i litt vann og mirakel mirakel det virket jo, ja det virket fordi kanel er en bark fra et tre som når det kom i det varme kjølevannet svellet opp og laget en barriere nesten som å slå i en tre plugg i hullet i radiatoren. Ulempen var jo at det luktet julegrøt i flere kilometers avstand når man kom kjørende he he :-) men det fikk man jo leve med og så varte jo bilen enda noen mil før man til sist motvillig måtte kjøre den til høggeren. Et annet triks var når det var rustet hull i bensintanken som det ofte var og faktisk er enda når tanken er i stål å gni et såpestykke mot skaden og vipp var ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-12 18:57:25 +0200

Hatten av for Kamerat K, hva er det den mannen ikke vet?!? Takker så mye, da lærte jeg noe nytt noch einmal! Ellers er det rimelig innlysende at en 2.5 TDI ikke er helt i "målgruppen" for et produkt som primært er beregnet for industrielt bruk. Og ja, også jeg har brukt diverse spennende metoder for litt av hvert, men det er litt forskjell på å gjøre "mye rart" med en bil som kostet det si et par tusenlapper i hine dage (man fikk ganske så flotte biler for 2000 spenn for 30-40 år siden)! Det skal sies at jeg etterhvert også hadde garasjen full av brukte deler til såvel Lada som min kjære Moskwitch, om man skulle drite på draget, ja da var det bare å gå i sitt eget delelager og skru litt, vips, så var fadesen retta opp! En annen ting er at det faktisk gikk helt greit, men så er da også motorene i de bilene jeg hadde i de tider av den meget, meget robuste sorten! Sånn er det IKKE med en TDI, der bør man unngå gambling med spenning på boks!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar