0

Tilsetningsstoff

spurt 2021-02-08 12:03:11 +0200

anonym bruker

Anonym

Har alltid vært litt skeptisk til tilsetningsstoffer til bensin og diesel. Så skjer dette.......

Motorlampen begynne rå lyse på en Porsche Cayenne. Vedkommende blir anbefalt å prøve et tilsetningsstoff. Etter en tank forsvinner lampen. Jeg får problemet med ujevn gange. Tenkte da at det skader jo kanskje ikke å prøve. Etter 2 runder med tilsetningsstoffet og 5000 er bilen helt fin. Dette er en Landcruiser. Bare tilfeldig eller kan dette ha en effekt? Hører med til historien at stoffet kostet runt 200,- for 1 dl og var ikke i salg i de vanlige rekvisitabutikkene.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-02-08 13:24:10 +0200

Kommer alt an på hva det undelriggende problemet skyldes og hva slags tilsetningstoff det dreier seg om. Generelt er det mye overprisa-dritt-på-flaske, men det finnes faktisk slike ting som virkelig gjør vei i vellinga også! Et godt eksempel er dyserens for dieselbiler, det gjør susen når man som meg har kjørt på russisk fyringsolje en stund (vel og merke fyllt lovlig i den russiske føderasjon på min f.d Passat B2 med sugediesel) . Mine personlige favoritter i denne sjangeren er flasker som det står "STP" eller "Redex" på, men for all del, det finnes også andre av sorten som fungerer greit. Dog: vær kritisk, kjøp gjerne tilsteningstoffer som er prøvd ut av merkeverkstedet, eller på annen måte sånn nogenlunde "kvalitetsikret". F.ex vil BilXtra ofte være et tryggere sted å kjøpe ting på flaske enn Biltema. En annen ting er at man IKKE skal hive på sånne ting uten at det er en reell grunn til det, og nei, tilsetningstoffer av den sorten som lover gull og grønne skoger, f.ex "smører alle deler i motoren med et tynt lag teflon" og således gir opptil flere prosent høyere ytelse, evig liv og hva det måtte være, ja det er gjennomgående godt over grensa til svindel!

The Bottom Line er at man skal være kritisk, gjerne litt i overkant skeptisk, og vite hva man kjøper! Det hører med til historien over at min kjære Passat B2 i tillegg til jevnlig kjøring med russisk dieselffuel av den tildels tunge sorten - minte mer om det vi kalte "solar" i gamle dager - også hadde en eksosventil som koksa som fy. En like god "kur" som diverse tilsetningstoffer var å kjøre den på en passe blanding med tennvæske eller parafin, begge deler ga høyere forbrenningstemperatur og svei av kokslaget den ene eksosventilen som altså ikke lukket helt.

Men som du sikkert vet, sånt kan man gjøre ustraffet på en sugediesel av den gamle sorten. Med en nyere bil med det være seg turbo og innsprøyting av den moderne sorten,bør man definitivt unngå eksperimenter av denne sorten! Derav: vær forsiktig med tilsetningstoffer også!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-25 22:15:59 +0200

Vel til og med Benny har jo fylt på dyserens og fått bilen igjennom eu så kan jo virke da jeg ikke tror han ville brydd seg med å bløffe om dette. Dyserens som skal fjerne belegg som eventuellt forårsaker oroblemer virker jo da selvfølgelig bare på dette men filser jo ikke en utslitt dyse.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2021-02-08 12:03:11 +0200

Sett: 38 ganger

Sist oppdatert: Feb 25