0

Verksted priser

spurt 2021-02-03 16:11:51 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Om en setter bilen på et verksted, å får en estimert pris på å bytte glødeplugger på 6-7000. Så ender det med at de må bytte motor pga en del fra glødeplugg ramler ned i motor. Verksted hevder å ha brult ca 30t før de sier at motor må byttes. Prisen blir da 20-25000. Hva gjør man da?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-02-03 18:53:30 +0100

Generelt fremstår det for meg som om det har vært noe mangelfull kommunikasjon mellom kunde og verksted her, å bruke så mye som 3-4 dagsverk uten dialog med kunden underveis er i beste fall svært uheldig. La gå at en eller flere glødeplugger kan knekke når man skal skru dem ut, og at man i verste fall må demontere topplokket for å få ut biten som eventuelt har drøsst ned i sylinderen. Da snakker vi raskt om et betydelig antall timer. Med forebehold om at Ford er mer tidkrevende å jobbe med enn andre vanlige biler: 30 timer er vanligvis mer enn nok til både tukle med glødepluggene, demontere topplokket, få ut bitene og montere topplokket igjen. Når det er sagt: stort sett klarer man å få ut bitene uten å demontere topplokket.

Det spørsmålet jeg ville stilt her, er hva i alle dager man har fordrevet disse 30 timene med! Det er å håpe på at det er noe fornuftig, men i om du ikke er spesielt kyndig selv, få med deg en god venn og forsøk å få i gang en nogenlunde hyggelig dialog med verkstedetet. Jeg ville også spurt hvorfor i alle dager man hevder at "motor må byttes". Da har man definitivt gjort noe man ikke burde, en motor blir ikke totalskadd av noen metallbiter som drøsser ned i sylinderen sånn uten videre. Gjør et forsøk på å finne ut hva som egentlig har skjedd, og ta det derfra.

Om verkstedet står på sitt og vil ha 20-25.000 spenn er så sin sak, men det springende punktet er hvordan i alle dager man har klart å ødelegge motoren! Som sagt, det skjer IKKE om jobben med glødepluggene blir korrekt utført! Neste punkt blir å rådføre deg med NAF, forhåpentligvis er du medlem, hvis ikke må du spørre fint om du iallefall kan få et råd. Dernest må du sjekke hvilke rettigheter og plikter du har ifht reparasjoner på bil: https://www.forbrukerradet.no/forside...

Merk deg at det dreier seg om å gjøre de rette tingene i rett rekkefølge! Tenk dokumentasjon hele veien der det er mulig, send gjerne en mail med henvisning til hyggelig samtale og vis til hovedpunktene i samtalen. Samme med klage: ...skriftlig klage i tillegg til løpende dialog er alltid smart...men fatt deg i korthet...saklig og konsist! Da slipper du en hva-sa-hvem-sa diskusjon om du må ta saken videre til forbrukertilsynet for megling! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-03 20:51:07 +0100

updated 2021-02-03 21:04:32 +0100

Ser man det Norulf dette var skikkelig bra summert så her blir det virtuelle blomster :-)

Ellers høres dette ut som en skikkelig røverhistorie enten fra inleggs forfatteren eller fra bilverkstedets side den er altfor spetakulær til at dette kan være en sann historie. Først bytte glødeplugger for 25000 kr og så bytte motoren for kanskje 40-50000 kr til fordi en bit av en glødeplugg ramler med på stempel ja det tror jeg hva jeg vil om kanskje det var innspilling av smil til det skjulte kamera der. Hvis nå dette skulle være sant så må jo verksmesteren der ha talegaver som ville satt selveste Barak Obama fulstendig i skyggen. Historien minner mest om bedrageri ellers så kunne kanskje trådstarter si mere om hvilket bilverksted dette gjelder?

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-02-03 23:39:31 +0100

Takker for virtuelle blomster! Ellers har Kamerat K et godt poeng her, det er mulig at fremstilling av fakta er feil, det være seg som følge av misforståelser, dårlig kommunikasjon eller andre årsaker. Det vet vi lite om. Det vi vet, er at det finnes dem som skrur på bil uten å ha verken fagbrev eller autorisasjoner på plass. Da kan det skje mye rart! Det finnes også presumptivt seriøse aktører i bransjen som er uheldige, og ikke å forglemme, det er ikke helt uvanlig å skrive regning med gaffel for arbeid som enten ikke er gjort i det whole taken, eller bare delvis utført, eller som det trådstarter antyder her, er usedvanlig slett utført. I det hele tatt, jeg har sett og hørt om mange spennende varianter om verkstedsbransjen, man skal høre mye før ørene gror igjen!

Whatever, dersom det er en realitet i dette har trådstarter et langt lerret å bleke. Vi venter i spenning på eventuelle nyhende i sakens anledning fremover!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger