0

Bytte av registerkjede på N47 motorer

spurt 2021-01-24 15:41:04 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei!

Min BMW X1 2010 har nå passert 120 000km og skal inn på verksted. Jeg leser på div. fora at N47 motorene på E84 serien er plaget med totalhavari pga. registerkjeder som hopper av og ryker, og at kostnadene ved å bytte kjede er store da den sitter mot torpedoveggen.

Spørsmål: Er det hensiktsmessig å gå i gang med noe slik bytte fordi en er bekymret for havari? Jeg kan ikke høre noe "rasslelyder" under panseret og har heller ingen andre indikasjoner. Vet enkelte snakker om BMW har fikset slike rep. som goodwill men det var innen 7 års garantien. Hva tenker du?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-01-24 17:39:02 +0100

Hei Nei goodwill er nok over for din bil så det trenger du nok ikke å tenke på. Du skal heller holde øye med lyder fra motor som du ikke er vant til og i de fleste tilfeller er det ved oppstart til oljetrykket får justert inn strammeren. Det viktigste er om du hører noe unormalt at du stopper bilen og ikke kjører videre da går det lett galt. Motoren din er i risikogruppen da det var først i 2011 at Bmw mente de hadde kontroll på dette hm tja. Oljeskift gjerne oftere enn intervall er nok den beste medisin for motoren din og for all del ikke kjør 30000 km på oljen skift heller på ca halvparten eller kanskje på maks 20000 km da en kanne med olje er billigere enn ny motor.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger