0

Farlig og kjøpe nye bilmodeller?

spurt 2021-01-14 06:20:28 +0100

anonym bruker

Anonym

Ser at dere også skriver om at det er problemer med mange av de nye elbilene, som MG, Polestar og ID. 3 fra VW. VI har selv sett på en MG ZS som nummer 2-bil og for å ha i tillegg til firmabilen min (den bruker jeg daglig og familien på langkjøring). Rekkevidde på 60 kilometer på vinter, hvordan er det mulig? Det virker som det er mye feil med de nyeste elbilene nå, tror dere det skyldes barnesykdommer som enkelt kan utbedres, eller er dette biler det kan være lurt å holde seg unna en god stund framover?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-01-14 08:41:18 +0100

Nei, det er ikke farlig, men det kan medføre at du får flust med grå hår, i verste fall kan det også ende med gråt og tenners gnissel. Om det er noe nytt? Nada, det vil de som i sin tid kjøpte "Think" kunne bekrefte: rett nok ikke fordi bilene hadde spesielt mange problemer, men fordi man kanhende var litt for tidlig ute. Sånt skjer. Likeledes har det skjedd mer enn en gang at de som har valgt en unevnelig amerikansk elbil med skyhøy "bling" faktor står med skjegget i postkassa fordi det rett og slett er umulig å få deler til bilen. I det hele tatt: alle "nye" ting vil kunne føre med seg store eller små problemer.

Det er imidlertid ikke verre enn å gjøre som du gjør, og foreta en nøktnert realistisk vurdering av hva de forskjellige produsentene tilbyr, og velge en samarbeidspartner som kan gi deg det vi kan kalle et levelig kompromiss, her en bil som fungerer sånn nogenlunde greit, i tillegg må man ha et godt utbygd serviceapparat som kan håndtere hele gulllrekka fra barnesykdommer til verkstedstedstjenester og deleleveranser gjennom hele bilens levetid. Verken mer eller mindre. Uten å gå inn i en lang polemikk omkring pro og kontra med den og den leverandøren, det er først og fremst verdens største produsent av konvensjonelle personbiler som peker seg ut som en god samarbeidspartner her. Ja, jeg har noen tiårs erfaring med VAG, for min del VW, og bank i bordet, jeg har ennå tilgode å ha direkte dårlige opplevelser med VAG som samarbeidspartner sett. Man leverer - fra A til Å - og attpå til over hele Europa, på steder der man ikke skulle tro!

The Bottom Lne er at det er en mye bedre strategi å velge ut en liste over samarbeidspartnere man kan ha en god relasjon til over tid, enn å vinkle det mot hvem-man-bør-styre-unna. Hvorfor? Jo, den siste lista blir både lang og negativ. Jeg vil jo si at både VAG, Nissan og Ford utmerker seg i positiv retning. Se på disse først...kanhende de har det du ønsker deg. Om jeg skulle gi en konkret anbefaling, ville jeg dog sagt: tenk Skoda. Skoda har gjenomgående bedre kvalitet enn VW, det har med arbeidstyrken å gjøre, det har med kvalitetskontroll å gjøre, og ikke minst: Skodas merkeverksteder, Skodas forhandlere, har ennå et snev mer av "fornøyde-kunder" målsetningen i seg. Og selve bilen, her en feiende flott elbil som har med seg det beste fra VW, men satt sammen i Tsjekkia? Jeg ville ikke vært i tvil et sekund, skulle jeg kjøpt elbil i dag ville Skoda stått høyt på lista! Jeg var på en av Skodas fabrikker for noen år tilbake, det var en så god opplevelse at jeg nesten reiste hjem med en ny Skoda i kofferten! Kjøpe Kina-bil....eller for den sakens skyld en unevnelig amerikansk elbil? Ikke om det smalt, man skal være foirnøyd med et bilkjøp, man skal gjøre det man kan for å unngå å rive seg ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger