0

VW New Beetle Kite

spurt 2020-12-11 19:33:50 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg ser på en 2004 modell, VW New Beetle Kite og har veldig lyst på den. Problemet er at den er gått 300 000km som kanskje er litt mye. Er veldig usikker fordi dette er den eneste som ligger ute for salgs og jeg er veldig interessert i å få den.....

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-12-12 15:01:53 +0100

Ja, den første generasjonen av New Beetle er unektelig sjarmerende, både å se til og å kjøre! Den ligger bokstavelig talt som et strykejern på veien, stabil som et fjell like til topphastighet, i det hele tatt en helt annen verden enn Golf IV, Designet hos VW i Mexico for å møte amerikanske sikkerhetskrav i sin tid, og som du nok har hørt før ble karosseriet til først. Deretter fant man ut at chassiset og teknikken fra Golf IV var tingen, værsågo', frem med skojernet og få trøkt ting på plass.

En veldig god bil for to, faktisk en av de meget få biler jeg har kunnet strekke beina helt ut i når jeg sitter i førersetet! Baksetene passer best til småvokste, bagasjerommet opplevde vi som knøttlite på begynnelsen av 2000-tallet. I dag er det hybrider og elbiler som har mye, mye mindre bagasjeplass, så denne generasjonen Beetle er slett ikke så verst likevel. Vår hadde 1.9 TDI under panseret, den passet bilen aldeles utmerket. 2.0 benziner er også grei, de små benzinerne derimot er ikke noen høydare...men for all del...for norske forhold er det kanhende nok. Bilen er forøvrig rimelig grei å skru på, men på grunn av ovenfornevnte skojern har den et par særtrekk: du skal ha pianfingre for å gjøre noe som helst nede i motorrommet, og du skal virkelig vite hva du gjør for å skifte frontlysærer. Det er så enkelt som å løsne lykteinnsatsene og føre dem ut i en sammenhengende bevegelse - uten å vri dem så mye som en grad den ene eller andre veien. Skift pære....samme prodsedyre omvendt...da går det unna på noen få minutter. Men den som IKKE er stø på labben og vrir litt på den...da kiler den seg...vips...så har du et dagsverk foran deg :-)

Å skifte blinklyspærer på sideblinklysene er også ovseleg festlig! Ratt av, vippe ut dashbordet! Vær også ops på at elektronikkmodulene til bilens styringsystem IKKE nødvendigvis ligger der det står beskrevet i den verkstedshåndboka f.ex Møller har for bilene. Å nei, det skakke' være lett, New Beetle er satt sammen litt her og litt der, må vite :-) Men sånne ting er jo litt av sjarmen med spesielle biler, og nei, det er normalt sett ikke spesielt mye problemer med New Beetle.

Jeg ville mao ikke vært spesielt redd for å kjøpe en bil som er kjørt 300.000. Heller det enn en bil som angivelig er kjørt si 100.000 der en kreativ drittstøvel har tricksa bittelitt med kilometertelleren. Sånt skjer oftere enn vi liker å tenke på, med 300' kan du være nogenlunde trygg på at det er rett kilometerstand. Gitt et nogenlunde greit serviceregime og ikke minst...at bilen på et eller annet tidspunkt er understellsbehandlet og jevnlig fulgt opp...kan det være mye god bil igjen her! Rust er achilleshælen her, om bilen kun har fabrikkbehandling ville jeg definitivt sjekket ekstra nøye for rust, eventuelt spandert en NAF-kontroll FØR kjøp. Som du vet, motor ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-12-12 15:09:07 +0100

En tilleggsmerknad: uavhengig av motor osv....biler som på noe som helst vis er tuklet med...det være seg "chippet"...."optmialisert"....osv osv....er STAY AWAY! Om du ser på en sprengskisse av de respektive motorene, forstår du lynkjapt hvorfor, det er ekstremt dårlig karma for motorens videre liv. I tillegg er det som oftest IKKE meldt inn til Biltilsynet og forsikringselskapet...ergo ulovlig.

Om du vil ha en "sprek" New Beetle, let opp et eksemplar av spesialversjonen med firehjulstrekk og 2.4 (tror jeg det var) V6 under panseret og matchende interiør. Helt rå bil, var faktisk en til salgs her hvor jeg bor i mange år...prislapp 500.000 rundt 2010. Jeg telte på knappene, men besinnet meg, vi klarte oss fint med 90 hk TDI i konebilen i de tider :-)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger