Rustbeskyttelse
Hei,
Ville du fått rustbehandlet en helt ny Tesla Model 3, selv om dette kan føre at rustgarantien fra Tesla ikke gjelder?
Mvh, Gjermund
Hei,
Ville du fått rustbehandlet en helt ny Tesla Model 3, selv om dette kan føre at rustgarantien fra Tesla ikke gjelder?
Mvh, Gjermund
Hei Gjermund. Jepp – det ville jeg. Tesla Model 3 er ikke godt nok beskyttet fra fabrikk. Her finnes åpne platefalser, det er manglende PVC beskyttelse og åpne hulrom som er usatt for sølesprut.
Jeg har laget en større sak om dette og hva man kan gjøre med det - som snart kommer her på Broom.no
En ting som sikkert kommer til å bli nevnt i Bennys feiende flotte artikkel som kommer snart: velg din understellsbehandler med omhu! Velg et velrenommert firma som kan sine ting, spesielt må man ha kontroll med hva man kan og ikke kan gjøre med en elbil! Mhp begrepet "rustgaranti" er formodentlig Teslas garanti like god eller like dårlig som tilsvarende "garanti" fra VAG: masse liten skrift og dill og dall gir et mikroskoipisk nåløye for rustskader som dekkes av garantien. Ja, vi har VW hjemme, jeg gjorde som mange andre: når jeg kjøpte et par nye VW, kjørte jeg bilen nærmest direkte fra forhandleren til understellsbehandling....det VAG kaller "rustbeskyttelse" kan være greit nok om man bor i Sahara. Men for en norsk vinter? Nada! Bedre å forebygge enn å satse på en garanti som knapt nok er verdt papiret den er skrevet på. Nå utsteder vel ikke Tesla sine garantier på papir, men som Benny beskriver, heller ikke Tesla er speseilt godt rustbeskyttet fra fabrikk.
Trampeklapp for Benny her, ser frem til artikkelen, gleder meg til å lese den!
Spurt: 2020-12-11 11:14:58 +0100
Sett: 133 ganger
Sist oppdatert: Dec 11 '20