0

Problemer med Pajero

spurt 2020-11-24 09:19:11 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei! Vurderer å kjøpe meg en "hobby/lekebil" og er veldig svak for Mitsubishi Pajero og Nissan Patrol. Bilen blir nr 3 i husstanden så det er ikke snakk om at den skal gå mange km i året. Kun for morro og ikke tung terrengkjøring.

Ser på Pajero og Patrol rundt 2000 mod. gjerne kort type

I den forbindelse så har jeg noen spm: - Mange er gått veldig langt (400 000), er dette noe problem for disse bilen hvis de er tatt vare på? - Hadde i utgangspunktet tenkt meg manuell gearkasse da automat blir ofte veldig dyrt hvis det skulle skje noe. (noe jeg er veldig klar over på så gamle og brukte biler) Eller er aut på disse ikke noe problem? - Har de noen store svakheter bortsett fra rust ?

Mvh Ronny

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-11-24 20:10:44 +0200

Hei Ronny Ja det er et problem at de har gått 400 000 km og er fra 2000 for å si det sånn så kan alt være galt da de ikke er kjent som noen evighets maskiner noen av disse. Å finne en som virkelig er tatt vare på tror jeg ikke jeg ville latt forrige eier bedømme da de gjerne skal selge og forteller de hele sannheten får de ikke solgt til noen som helst. Du bør være bilkyndig hvis du vil ha en sånn og sjekk grundig og nøye hele bilen. Begynn med Rust, motor, girkasse, drivverk forøvrig samt at alt fungerer elektrisk og i den rekkefølge. Er det rust så glem den og let på nytt og gjør det samme med motor og girkasse men så kan det jo tenkes at det er ting som ikke er så viktig fks at vindusheiser fungerer osv. Lykke til

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-11-25 10:07:25 +0200

Vel, jeg er blant dem som mener at kjørelengden bare er et tall. For meg betyr bilens faktiske stand mer enn kjørelengde, det er antall år på veien som tar rotta på en god bil, ikke noen hundre tusen kilomeer fra eller til. En bil som er kjørt langt vil også ofte ha levd et liv med proffesjonelle brukere, som ikke bare har mye langkjøring, men også passer på bilen bedre enn "hvermannsen" som svinser frem og tilbake til butikken i dann og vann og ellers lar bilen gå for lut og kaldt vann.

Mhp de to bilene du nevner, har både Telenor og andre statlige virksomheter hatt mange av sorten. Det man bør unngå, er som så ofte ellers: biler med altfor mange eiere....det er ofte en grunn til at biler skifter eier på null komma null. Ellers er dette egentlig ganske så enkle og greie biler, men som vi vet, rust er en skikkelig Achilles hæl. Som vi vet, bilen forøvrig er bare en drøss byggeklosser som kan byttes eller repareres uten for mye dilldall, men oppstår det kritisk rust, har man to alternativer: bruke et halvt nasjonalbudsjett på rustsveising eller la bilen bli spiker.

Jeg ville også vært noe tilbakeholdende med automatkasse her, ikke fordi det nødvendigvis innebærer voldsomt store problemer, men fordi en manuell kasse er så mye enklere å forholde seg til, ikke minst når du skal ha en hobbybil for kos og glede. Det er så enkelt som at disse bilene også er populære som trekkvogner, det gjør sitt når det gjelder slitasje på hele drivlinjen, men du og du, så stor forskjell det gjør for lommepungen med manuell kontra automatkasse her! Det gode er forøvrig at de to bilene du nevner, har hyggeligere prisleie enn vår alles kjære Landcruiser, og skulle jeg valgt mellom de to, ville jeg nok holdt en knapp på Pajero. Ikke fordi Patrol er noe dårligere, men fordi jeg har kjørt en slektning av Pajero som tjenestebil, det er rett og slett en sjarmerende bil som gjør det den skal, ikke rå på verken ytelse eller komfort, men som sagt, sjarmerende - bør oppleves! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-11-25 10:40:37 +0200

Kaerat K hjar selvfølgelig rett, ALT kan gå i støkker på biler i moden alder med noen kilometer på nakken. spesielt gjelder dette det vi kan kalle "bruksbiler" i denne sammenhengen. Men...prisen er jo også deretter, og er du en over gjennomsnittet dyktig hobbymekaniker, er jo dette halve moroa. Dersom du IKKE ser det sånn, bruk mer penger og kjøp en vesentlig nyere hobbybil, eventuelt en fiks-ferdig restauerert bil. Verre er det ikke, det dreier seg om å legge forveningene på et fornuftig nuvå. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar