0

Har en 525 xdrive som har gått 160000 km

spurt 2020-11-19 10:11:56 +0100

anonym bruker

Anonym

Hvilke problemer kan jeg forvente med denne framover. Er meget fornøyd med bilen på alle måter. Har skiftet turbo engang i løpet av garantitiden og nå nylig høytrykkpumpe for disel komplett.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-11-19 18:53:58 +0100

Tja....det blir jo litt lotto-prinsippet her...bilen er knapt nok innkjørt og du har skiftet deler som normalt ville kostet deg et halvt nasjonalbudsjett! Håper begge deler gikk på garanti! Nå nevner du ikke noe om hvor gammel bilen er, men både motor og drivlinjen forøvrig bør kunne gi meg noen hundre tusen kilometer uten nevneverdige problemer. Ja, det skal visstnok være potensielle svakheter ved enkelte motorer, men mye kan avverfes gitt et normalt godt vedlikeholdsregime og ikke minst...jevnlig understellsbehandling...selv om det er en BMW skjer det ting etter mange år på veien i et land der veiene minner om dødehavet om vinteren!

Siden dette er en tung bil, slipper du imidlertid ikke unna slitasje og utskifting av slitasjedeler hjuloppheng og bremser. Sånn er det bare, det koster å være kar. Likeldes kan selvfølgelig andre ting gå i støkker, og om BMW ikke har oppdatert de delene du nevner over, går de i støkker igjen.

Dog ville jeg ikke tatt sorgene på forskudd, halvparten av problemene kommer aldri. Vær også oppmerksom på at du bestemmer mye ved din egen kjørestil; smartinger som synes "aktiv" kjøring er morsomt, setter lynraskt latteren i halsen. Da går ting i støkker, uansett hvilken bil det er, og igjen: på en såvidt tung bil er "aktiv" kjøring veldig dårlig karma. En spesiell ting som mange ikke tenker over, er at en dieselmotor har svært lite spillvarme. Det innebærer at det går noen mil før olja er gjennomvarm. En god regel er å unngå å jage turtall, i det store hele, unngå å belaste motoren for mye, før olja når vanlig driftstemperatur. Det forlenger med sikkerhet motorens levetid. Andre, enkle regler er også å konsekvent skifte motorolje hver 15.000, maks 20.000 kjørte kiometer ved mye langkjøring, og ALLTID filterbytte ved oljeskift. Bruk gjerne "longlife" olje, men kjør ALDRI en dieselmotor på "longlife" serviceintervaller! Ja, det koster litt, men det er en av de smartese tingene du kan gjøre.....oljeskift er IKKE det du skal spare på!

The Bottom Line er at jeg ikke ville bekymret meg veldig her, om jeg ellers likte bilen og hadde økonomi til å bære kostadene ville jeg gledet meg over hver en kilometer og kjørt med et stort, ubekymret smil til det mostatte var bevist. De enkle rådene over vil uansett forebygge mange potensielle problemer. Lykke til med en feiende flott bil!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger