0

Understellsbehandling

spurt 2020-10-08 12:03:27 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. Leste en artikkel/spørsmål du har svart på angående understellsbehandling. Må si jeg langt på vei er sjokkert over svaret du gir. Tar alle produkt under en og samme kam uten å så mye ha satt deg litt inn i hva de forskjellige produktene som er på markedet gjør med en bil. Dette var og er det mest uvitende svar jeg til nå har lest på et spørsmål. Jeg tror du skulle satt deg litt mer inn i det som har med understellsbehandling å gjøre og ikke minst sett litt på alle fordelene som er med en slik behandling. Vi understellsbehandler og har vanlig verksted ved siden av. Stort sett alle bilene vi får inn som er over 2 år er fra svakt til sterkt anngrepet av rust. Tror du må tenke over makten dere sitter på, før dere bare skyter et svar fra hofta og håper det kanskje treffer og er innafor.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

4 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-10-09 09:12:58 +0100

Tror nok vi må akseptere at det finnes to leirer om temaet og har nok vært det helt fra la oss si 1970 tallet og fortsetter nok enda i noen 10 år fremover. Man vil alltid ha forkjemperene som Norulf som mener det er en gave fra oven til bileierene samt sånne som meg som tviler på at det har noe for seg hvis ikke retningslinjene for behandlingen følges til punkt og prikke. Produktene som brukes holder helt sikkert mål så står nok mest på utførelsen og hvordan det blir gjort eller for å si det sånn kvalitets kontroll og dokumentasjon. Det første vi må huske på er at understellsbehandling er et forebyggende tiltak og ikke en kur som løser alle problemer. Med forebyggende mener jeg at tiltak utføres raskest mulig og aller helst fra ny slik Mazda og Mitsubishi og kanskje andre merker også gjør mens det med kur for problemet mener jeg at det trolig er lite hensiktsmessig å understellsbahandle en tilårskommen delevis opprustet bil fordi eieren av bilen tror det kan løse problemet. Så kommer vi til kjernen, er det bilfabrikanten som vet best eller er det understellsbehandlings bransjen i samarbeid med produsentene av de ulike produktene som vet best tja det er jo ikke helt enkelt å si. Bransjen må fornye seg og tilpasse metoder og produkter til dagens situasjon med de utfordringer det måtte gi og slik har det vært til alle tider, de som er raskest og best til å omstille seg blir vinnerene i framtiden.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-10-09 14:54:48 +0100

Nja....som jeg vel har nevnt et par ganger, fra rundt 2000-tallet har det vært et ubestridelig faktum at de aller fleste nye biler produsert et sted i Europa bør kjøres direkte fra forhandleren til undetrstellsbehandling, verken mer eller mindre. Det er så enkelt som at bunnplata er det eneste som er rustbeskytta, alt som ellers er hivi på, er i beste fall kun "rustbeskyttet" med et tynt lag med lakk...og knapt nok det. Min favorittpusher av biler holder til i Wolfsburg, uten forkleinelse for noen vil jeg hevde at nettopp dette med rustbeskyttelse og behandling av rill og rall i bilenes understell har blitt mer og mer prega av sparekniven fra år til år, når trådstarter referer til 2 år og bruker ganske så kraftige ord som "rust" og "angrep", ja da blir jeg ikke fordundret!

Og nei, VAG er på ingen måte alene om dette, og er heller ikke verstingen! Til tider tenker man at det er en bevisst policy for at kundene skal måtte kjøpe ny bil med jevne mellomrom, men så enkelt er det nok ikke, det er snarere sånn at den delen av verden som har en kombinasjon av milde vintre og ekstrem salting med derav følgende behov for en helt annen rustbeskyttelse, er et meget begrenset marked. Da blir det som det blir: i praksis nær null egentlig rustbeskyttelse. Dette gjelder også hulromsbeskyttelsen, og det gjelder banale ting som drenering og lufting av kritiske hulrom.

Hele denne gullrekka av ting og tang er en del av de tingene seriøse understellsbehandlere tar seg av. Ellers må jeg ile til og si at det selvfølgelig er korrekt at det i utgangspunktet er bortkasta penger å understellsbehandle en allerede godt opprusta bil, men gitt at man kommer tidlig nok, kan man iallefall bremse prosessen noe. Jeg tenker på det punktet der vi i alt det vesentligste ser overflaterust, da gjør sandblåsing og sinkprimer, etterfulgt av en full understellsbehandling, underverker. Men som vi vet: god rust kommer uvegerlig tilbake....sånn er det bare. Du vet at det er mye rust når understellsbehandleren hvisker "denne bilen burde du selge snarest"! Spnt skjer....min faste understellsbehandler er av en annen skole: han sier lett i fra FØR han går i gang at det ikke er liv laga....da kan kunden velge selv....kjøre bilen til huggern' når han går mellom gulvet, eller selge bilen som den er. Noen er så ondsinnede at de hiver på tectyl likevel og selger bilen før rusta får den feiende flotte tectylen til å ramle av sammen med store rustflak!

The Bottom Line er at rust er noe dritt. Alle som kjøper ny eller nesten-ny bil bør ha et forhold til dette, og sørge for å understellsbehandle bilen samt jevnlig etterbehandling, gitt at de ser for seg å beholde bilen mer enn et par år. Sånn er det bare, hvis ikke står man plutselig med en bil som har gjennomtrekk både her og der, og nei, nyere biler ruster IKKE mindre enn før, tvert om!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2023-05-29 08:56:18 +0100

By doing so, they can foster innovation, streamline chess online development processes, and empower developers to unlock the true power of these crucial functionalities.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2023-07-26 02:42:10 +0100

hello fdfs fsdfs

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger