Garanti/reklamasjon C350E?
Hei. Kjøpte ny bil for første gang i Juni 2016 og dette ble en MB Hybrid som har fått flott omtale. Bilen ble kjørt mye det første året og etter ca. 1 år begynte problemene. Feil 1: luftfjæring- bergingshjelp (garanti) Feil 2: Fikk ikke løs ladekabel - bergingshjelp (Garanti) Feil 3: Ulyd fra bakaksling - bergingshjelp. Fikk beskjed om utslitte bremeskiver og klosser til tross for nylig service og jeg mente det hørtes ut som hjullager (er mekaniker selv) Ble skiftet skiver og klosser, men under prøvekjøring var ulyden der fremdeles så hjullager måtte skiftes. Totalpris kr. 36 000 (kranglet denne ned til 24 000) Feil 4: Ny ulyd fra bakaksling etter 1 uke - bergingshjelp. Glemt å låse mutter på nytt hjullager. Låst fast hjullager til tross for at jeg mente hjullager kunne være skadet. Feil 5: Ny ulyd fra bakaksling - bergingshjelp. Nytt hjullager ble montert. Feil 6: Bilen gikk i nødmodus - bergingshjelp. Var feil på nivåsensor i tank. Hele tanken måtte byttes. Ville koste kr. 50 000 i rep. Måtte for første gang bruke forsikring. Feil 7: Bilen gikk i nødmodus - bergingshjelp. Har fått beskjed om defekt varmeelement på hovedbatteri og vil bli en kostnad på kr. 48 000. Jeg kjører nå rundt i en Daihatsu som jeg har lånt av en kollega i påvente av svar fra forsikringsselskapet mitt. Burde ikke BOS som en seriøs forhandler ta en del av ansvaret for at jeg nå sitter med en bil som jeg ikke tør kjøre med i frykt for "hva går i stykker denne gang" Har jeg noen form for rettigheter? Har lest hos forbrukerrådet at en del som er ment å vare vesentilg lenger enn 2 år, er reklamasjonstiden 5 år. Har du noen gode råd til veien videre? MVH Ove