En tilføyelse her: bla Møller har opp gjennom tidene jevnlig markedsført nettopp verkstdeshistorikken som en "merverdi" for kundene som er trofaste mot VAG-konsernets respektive bilmerker og veelger merkeverksted fremfor uavhengige verksteder. Jeg vil anta at du snakker om nettopp merkeverkstedenes historikk her, da faller det på sin egen urimelighet at du ikke skal få utskrift av et dokument som ikke bare gir kunden mulighet til å få en unik oversikt over egen bil og løpende vedlikehold, det er også et svært godt verktøy for å avsløre svindel med kjørelengden . Som de fleste vet, dette skjer i de beste familier, og enhver seriøs aktør i markedet bør være opptatt av å bidra til å redusere omfanget av slike "justeringer". Å holde tilbake slik dokumentasjon har ingen verdens ting med "personvern" å gjøre, og bare så det er sagt: Møllers system er lagt opp på en måte som filtrerer bort den "bedriftspesifikke" informasjonen som Kamerat K ganske korrekt nevner, og den informasjonen kunden kan ha interesse av.
Ingen ville akseptert at forhandler f.ex inndro bilens servicehefte ved eierskifte og påberopte seg "personvernet"! Min subjektive oppfatning er at verkstedshistorikken er et dokument som i realiteten er kjøpt og betalt av bilens respektive eiere, når du som neste eier overtar bilen, er innsyn i hva som faktisk er gjort med bilen underveis, en selvfølge. Som nevnt i tidligere svar i samme sak, jeg ville ikke engang vurdert å kjøpt en bruktbil uten utskrift av historikken. I ditt sted ville jeg ikke gitt meg her, jeg ville søkt råd hos hhv NAF og Datatilsynet.
The Bottom Line er at man faktisk får full utskrift av verkstedshistorikken om man benytter et autorisert tredjepartsverkted.....meg bekjent har de aller fleste et system som på lik linje med merkeverkstedene, registrerer hva som blir gjort og når det blir gjort. Ja, en del av dette er også fakturerte timer, fakturabeløpet, moms og hele pakka, men det er pinadø ikke "bedriftsintern" informasjon. Noe kynisk sett, for meg fremstår Møllers nye policy her som nok en grunn til at seriøse kunder bør vurdere å velge uavhengige, autoriserte verksteder fremfor merkeverkstedene.