0

Verksted lagde prekk i frontruten

spurt 2020-10-05 16:45:45 +0100

anonym bruker

Anonym

Satte bilen på verksted, da de skulle gjøre en forbedring (gratis) og skiftet vindusviskermotor.

Ingen sprekk å se ved henting, kjørte bilen rett hjem. Neste morgen var der en vertikal sprekk fra og under pakning,fra ene vindusviskeraksel, på 30 cm.

I andre mail, begynte verkstedansvarlig å ymte om at kanskje ruten hadde en skade allerede. Ruten har stått i denne bilen i mange år uten skade eller bruk av verkstøy som brekkarm for å løsne vindusviskerarm. Han mente jeg kunne ta dette på min forsikring og han betale egenandel (første mail). Spent på hva han vil vri seg til å si i morgen ved beskuelse. Hvilken rettigheter har jeg for å dekke mine utgifter i henhold til oppmøte, tapt arbeidsinntekt, km osv? Mange takk for raskt svar(?)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-10-05 17:49:11 +0100

Hei Nå brukes det ikke brekkarm for å fjerne vindusvisker arm det har de avdrager til, saken er nok at de dekker egenandel hvis du er heldig men de kommer aldri til å innrømme annet enn at de går med på reprasjon pga tvilstilfelle. Det er nok du som har bevisbyrden her så det du nevner med tapt arbeidsinntekt osv tror jeg nok ikke du skal ha for store forhåpninger til. Mitsubishi er forresten noen ordentlige vriompeiser som neppe gir ved dørene.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-10-06 11:49:29 +0100

Som kamerat K sier, dette med tapt ditt og datt ville jeg ikke engang tenkt tanken på her. Ja, verkstedet har en tabbeforsikring, men den omfatter ikke dine eventuelle tap på å fremføre en klage....selv ikke om du skulle være direktør med en 5-sifret timelønn. Sånn er det bare, i alminnelig erstatningsrett vil dette normalt sett bli ansett som en rimelig kostnad du bærer selv.

Når det er sagt, jeg tenker jo at verkstedet her har kommet med et forslag til et for deg helt greit kompromiss som dekker det alt vesentligste av ditt direkte, økonomiske tap. I de aller fleste tilfeller jeg har opplevd, bla med arbeidsgivers tjenestebiler opp gjennom åra, har verkstedet snudd seg en annen vei og sogar frekt og freidig ført opp "ny rute" på fakturaen når man har lempa en skiftenøkkel eller noe annet festlig gjennom ruta på verkstedet. Ta i mot tilbudet med et noe anstrengt smil, da vlir det win-win for begge parter.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger