0

Batterikvalitet etter noen år

spurt 2020-10-02 13:40:59 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny Jeg lurer på en Toyota Auris 1.8 hybrid 136hk exklusiv 2011mod 115000km Servicehistorik fullført, eu kontroll ok. Hvordan er batterikvaliteten etter disse åra? Og ellers kvalitet på toyota etter disse åra? Aldri hatt toyota selv, men alltid hørt at toyota er diftsikkert Mvh Roger

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-10-02 20:23:04 +0200

Toyota er en fabrikant som ikke endrer ting som fungerer, den skal de ha! Toyota er også markedets mest seriøse når det gjelder kundebehandling, service og garanti, den skal de også ha. Det gir Toyota-eiere en god samarbeidspartner og gjennomgående problemfritt bilhold. Men det har sin pris, og så veldig spesielt er det jo ikke å ha et problemfritt bilhold: de aller fleste som sørger for å opprettholde et normalt godt serviceregime, gjerne hos et velrenommert, selvstendig verksted og ellers sørger for at bilen understellsbehandles jevnlig, har akkurat det: et problemfritt bilhold. I dette ligger dette med driftsikkerhet....jeg har selv i alt det vesentligste holdt meg til to merker: Lada og VW....og til dags dato aldri opplevd å bli stående langs veien og grine. Legg til at jeg har for vane å kjøre bilene mine til kilometertelleren står på 4-500.000 før de går videre til neste lykkelige eier eller blir til spiker, alt ettersom.

Pass på bilen og bilen passer på deg, verre er det ikke. Overført til den Toyotaen du har kikket på, innebærer det at bilens faktiske stand er viktigere enn kjørelengde. En bil som nærmer seg 10 år har også pris deretter, det btyr at du kan ha glede av Bennys artikkel fra en tid tilbake: https://www.tv2.no/a/9922086/

Dette med batterikvaliteten....du tenker vel her på restkapasiteten...? Det er umulig å si uten en kontrollmåling, men uavhengig av om vi snakker om Li-Ion eller NiMh, i begge tifeller vil det være batterier som ikke holder ubegrenset lenge. Nei, det er ikke en spesielt stor batteripakke på disse bilene, men den koster flesk hos Toyota...sjekk prisen samtidig som du spør om råd mhp tilstanden på batteriene....hos en merkeforhandler. De bør kunne gi et godt svar, sannsynligvis også et ærlig svar. Ellers er kvaliteten grei, motoren i denne bilen er uten turbo eller andre dikkedarer, det er rett og slett en bensinmotor med litt slagvolum og lav trimmingsgrad. Egentlig en god oppskrift for en bil som skal leve lenge i landet, også i en hybrid drivlinje. Resten av bilen er også gjennomgående grei over tid, det er ikke rare forskjellen på denne og Prius om man ser på teknikken. Jeg ville ikke vært redd for å kjøpe noen av dem, men ops ops, også Toyota ruster!

Ja, Toyota understellsbehandler bilene når de kommer til Norge, men de fleste eiere gir beng i etterbehandling. Etter 9 år vil det være på høy tid! Derfor...sjekk så godt du kan, og spander en n understellsbehnadling om du finner et bil i god stand, da kan du ha glede av den i mange år fremover.

Et ord om denne batteripakka: det er ikke noen spesielt stor pakke, og det finnes uoriginale batteripakker i markedet. Til og med samme celler som i den orignale...men til en helt anne pris enn hos Toyota Norge :-) Ikke er det spesielt vanskelig å bytte den heller, men glem ikke at batterier av denne sorten har mye energi ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger