0

Har RAV4 forbedret resultatene sine i elgtesten?

spurt 2020-08-31 11:17:50 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, Virker som den nye ladbare varianten av Toyota RAV4 blir en suksess! Men jeg husker det ble skrevet noe om at den ikke gjorde det så godt i svenskenes «elg-test», sving-unna manøver. Har dette blitt forbedret i nyere tid? Mvh Rasmus (Kanskje RAV4 eier i fremtiden)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-08-31 11:39:53 +0100

Jeg tror ikke du skal la dette stoppe deg fra å bli RAV4-eier.

Jeg kjenner nye RAV4 som en veldig god bil og kollega Rune Korsvoll har selv testet bilen. Se mer om det i linken under:

https://www.dinside.no/motor/ingen-gr...

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-08-31 15:22:18 +0100

Nei, som Benny sier, dette er ikke noe som bør stoppe deg fra å kjøpe RAV4. Når det er sagt, det er andre ting du bør tenke gjennom: gjenværende bagasjeplass er en av dem. Jeg ville heller ikke kjøpt en RAV4 uten grundig prøvekjøring, det er ikke nødvendigvis en bil for alle. F.ex er både interiør, herunder skjermen/multimediaystemet og ikke minst automatkassa ting som man enten liker eller misliker. Seter og oss som har Julius-fasong er også et tema. Firehjulstrekket er greit nok i forhold til økt fremkommelighet, muligens ikke riktig like avansert som de beste når det gjelder de andre tingene som følger med et godt firehjulstrekk. Dog: for norske forhold: helt OK.

Angående dette med elgtesten er det nå engang sånn at en japse-SUV sjelden er noen høydare når man må ta raske svinger hit eller dit. Sånn er det bare, legg til at man nok har hatt en heller middelmådig og noe spesiell måte å løse dette med "ESP" og "antispinn" på. Forrige generasjon RAV4, med firehjulstrekk, er den eneste firehjulstrekkeren jeg har opplevd som står bjønn med 10-15 cm nysnø på flatmark! Bilen var også meget spesiell på is, for meg som dengang hadde et antall forskjellige tjenestebiler å velge blant, ble RAV4 sistevalget. Når det er sagt, jeg tenker at det dårlige resultatet - faktisk like dårlig som Skoda 100 med gressklippermotor bak for en el år tilbake - var en vekker for både Toyota og kundene!

Rett nok forsøkte enkelte Toyota-forhandlere å bagatellisere dette, men både Toyota Norge og Toyota i Japan tok dette meget seriøst! Oppdatering av programvaren, altså styringen av ESP hhv antispinn, er nok forlengst implementert, og jeg tipper at man nok også kan ha gjort endringer i bilens hjuloppheng. Alt i alt, du kan være rimelig sikker på at "elgtesten" har medført at den RAV'e du bestiler i dag er en vesentlig bedre bil enn de første som ble levert. Om du fortsatt mener at dette er bilen for deg etter en grundig prøvekjøring, får du en bunnsolid fabrikant og importør i ryggen. Jeg vil imildertid anbetale å ta en titt på både Skoda - gjerne både SUV og Octavia, hele linja komme rmed hybride dvrivlinjer over tid, om jeg ikke tar feil også diesel-hybrid! Da får man virkelig ja takk, begge deler! Og vil du betale litt mer, VW Tiguan av siste generasjon tilbyr - som Skoda - alt det du måtte savne i en RAV4 om du er litt som meg. Men smaken er som baken, The Bottom Line er at dette med grundig prøvekjøring bør være en del av prosessen ved å velge bil. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger