0

Tyske youngtimere

spurt 2020-08-31 09:50:00 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny!

Jeg er glad i såkalte youngtimere fra 90-tallet, da spesielt Audi A6 C5, BMW E39, og Mercedes W210. Det virker som om alle disse kan gi et snev av premiumfølelse til en fornuftig pris. Spørsmålet er da som følgende: Hvilken av disse er mest fornuftig å gå for mtp kvalitet, rustproblemer, driftssikkerhet osv? Det er vel slik at det er mer fornuftig å legge igjen litt mer penger for en velholdt bil, enn en bil som man må bruke mye tid og penger for å stelle i stand igjen. Som sagt, er jeg veldig glad i alle 3, og ville ha likt å vite hva som er verdt å se opp for osv. Håper du kan gi et utfyllende svar på dette.

Hilsen J

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-08-31 11:36:24 +0100

Heisann! Dette er alle gamle biler som er 20 år eller mer. Det vil si biler som har levd et langt liv og som trolig også har gått langt – om du nikke klarer å lete opp et eksemplar med lav kilometerstand.

Tidligere eiere er alltid bilens verste fiende. Så om du tenker som fin-bil, eller hobby bil så tenker jeg at det viktigste her er å lete opp det beste eksemplaret du klarer å finne. Og at det er viktigere enn merke, om du ikke har noen spesielle merke-preferanser, da. De fleste av oss har jo det. Mage er også opphengt i å få størst mulig motor og mest mulig utstyr på kjøpet også. Klarer man å leve med middels utstyrsnivå og en motor midt på treet kan man gjøre gode kjøp.

Alle disse er, eller var, fine og gode biler.

Men tiden setter som regel spor. Til dels dype. Så en skikkelig grundig sjekk er veldig viktig aller helst på en løftebukk slik at, man får sett bilene under også. Særlig rust er det absolutt viktigste å sjekke. Det er både dyrt og tidkrevende å fikse opp i. Ellers tror jeg urørte, komplette originalbiler det det beste her framfor biler som er ombygde og modifisert på ulike måter.

Alt må sjekkes, fra bremser og forstilling og hjuloppheng til alle elektriske funksjoner. Helt og pent interiør er et «must».

Ønsker deg lykke til med biljakten!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-08-31 15:31:10 +0100

Som vanlig mange kloke ord fra Benny, jeg vil legge til en ting til: om du ikke skal ha dette som hobbybil, dropp hele greia og bruk pengene på en nesten-ny Skoda Octavia "med alt" isteden, denne versjonen har fått bedre lydisiolasjon og hele gullrekka av kjekt-å-ha :-) Mer enn nok "premiumfølelse", sannsynligvis litt mer siden skinnsetene i en nyere Skoda ikke er nedsunkne og preget av 30 års bruk! Som Benny sier, bokstavelig talt DYPE spor preger som regel eldre biler!

Og snakker vi hobbybil...om det ikke går kraftig nok frem over....reparasjonsobjekter, for ikke å snakke om biler med "litt rust"....som det dessverre er så altfor mange av....stay away, du vil ikke deg selv og lommepungen så mye vondt! Selv om du skulle være en habil tynnplatesveiser selv, å bygge opp en bil med "litt rust" koster pinadø en liten formue bare i sveisetråd! Og de andre tingene? Før du tar en avgjørelse, sjekk grundig hvilke biler det er mest kurrant å få deler til og ikke minst, hvor du finner disse delene! Ikke nok med rykter og god tro her! Ellers, alle gode ønsker, jeg er oppriktig glad for at noen tar vare på gamle biler som jeg kan beundre og fotografere!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-09-01 19:27:31 +0100

Norulf; Skoda er ikke svaret på alt !!! Her ønskes det innspill til BILER !! Ikke billige kopier ;-)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger