0

Toyota auris ,hybrid

spurt 2020-08-14 07:39:30 +0100

anonym bruker

Anonym

De ligger jevnt i pris og lite rom for pruting. 2015 model, 149000. Fikk ned to tusen pluss ny EU kontroll. Men gått 83 000 km. Men er litt størrelse i den med tanke på famile bil. Men kjører igrunn lite og en mindre bil med mindre kilometer har vært tanken, og legge til jeg er ikke godt vant med bil, så blir en fin overgang for meg som hsr kjørt med små skranglebiler til langt billiigere pris, det er mye penger og og slit og arbeid, sånn er det og velger da et veletablert firma. Men overrasket over hvor ille prinsippfaste de er på pris, men vi kan vente og det er ingen hast. Bilkjøp er ikke det letteste. Men blir møtt på msnge dyktige og flinke folk i bransjen som er meget positivt. Kanskje det er et alternativt at dere fant den beste bilen? He he🚘

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-08-14 15:09:32 +0100

Med et "veletablert" firma tenker vi normalt sett på et firma som har vært der en stund. For at en virksomhet skal overleve over tid, må man tjene penger. Jo mer glass og metall det i fasaden, jo finere dresser selgerne har, jo mer må man tjene pr enhet. Det gode med dette er at slike ifrmaer også gjennomgående er opptatt av å beholde et nogenlunde godt rykte. Man får altså litt igjen for merprisen. Hvorvidt det er verdt det, kan selvfølgelig diskuteres, men dersom poenget er å skaffe seg billigst mulig bil, kjøper man et merke som ikke er spesielt populært, og handler privat. Når du her nevner Auris hybrid ville jeg nok tenkt i retning av forrige generasjon Prius om målet er mest mulig bil for lavest mulig pris. Prius er litt mindre, men har relativt godt plassutnyttelse.

Du kan også se i retning av Skoda Octavia og glemme dette med "hybrid", du får mer for pengene om du velger en konvensjonell drivlinje. Velger du en 2.0 TDI får du det reneste kinder-egget: vesentlig mer anvendbar kraft, lavt forbruk og høy komfort....i det hele tatt: en drøm for langkjøring. Om du bor i byen og bare har bil for å kjøre frem og tilbake til butikken osv...da er det jo hipp som happ, da kan en hybrid være en god ting. Dog....moteordet "hybrid" har som du har registert, sin pris. Andre fornuftige alternativer kan være Ford Mondeo, evnt den noe mindre Focus...eventuelt et annet VAG-produkt...som VW Golf eller Passat. I det hele tatt: Toyota har for det første et relativt begrenset, noe spesielt modellutvalg i Norge, og ja, man har topp service og en seriøs holdning til dette med garanti. Noen hevder også at Toyota er så og så pålitelige. Men passer du godt på bilen passer den godt på deg: gitt at man legger seg på et normalt serviceregime, gjerne også tenker tanken på understellsbehandling i dann og vann, da vil du finne mange biler som er minst like påltelige.

Og....til selve rosinen i pølsa: bilkjøp er egentlig ingen heksekunst: du definerer behovet, du setter opp en prioteringsliste, du ser deg litt om i nærområdet: hva finnes av autoristerte, uiavhengige verksteder som kan serve bilen din på en god måte, til en mer anstendig pris enn merkverkstedet....? Hva er "greie" biler...hva er "mindre greie" biler? Med "grei" bil tenker jeg på en bil som er relativt ukomplisert å vedlikeholde, som har god tilgang på rimelige deler utenom merkeverkstedet....hint: en god grunn til å tenke seg om to ganger før man løper og kjøper japs i den tro at det gir et problemfritt og "rimelig" bilhold"....f.ex er det lurt å tegne abonnementsavtale på bremseskiver, tildels også calipere, om du kjøper Toyota Hybrid :-) Selve kjøpet? Google er din beste venn, sjekk hjemmesidene til forbrukerrådet og Motor, der finner du sjekklister som du bør ta utskrift av og krøsse av på, for både sjekken av aktuelle objekter, prøvekjøringen og ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger