0

Tilhenger i 100

spurt 2020-07-24 16:29:42 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg tror det er veldig lurt å holde fartsgrensen på tilhenger nede, tvert i mot ditt eget utsagn, mest med tanke på alle de ulykker som har vært med sidevind og baktung sveiving og påfølgende saksing.

Bare fart kan redusere faren for sistnevnte, som non er mye mer vanlig enn en påkjørsel bakfra.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-07-25 06:04:35 +0100

Yes! Trampeklapp! Med de faktorene du nevner, er 60 km/t mer enn nok til å utløse den ultimate katastrofe! Avhengig av lengden på draget, selv en liten en-akslet henger med et par hundre kilo nyttelast og si 50 kilo negativ vekt på kula er nok til at hengeren bestemmer og ikke bilen!

Ellers har du et poeng, relativt sett er nok hyppigheten av baktunge hengere osv langt høyere enn vi liker å tenke på, men Ola Nordmann er samtidig helt i verdenstoppen når det gjelder å ligge klint opp i baklysa på bilen foran, for ikke å snakke om rævkjøring. Hvorfor kan man saktens undres over, vi har jo faktisk også nest lavest gjennomsnittshastighet i veinettet i Europa, på denne gjeve lista overgås vi kun av Malta :-) Helt fantastisk! Likevel MÅ mange bare ligge klint oppi bilen foran, det sparer de jo opptil 2-3 sekunder på.....tror de. Jeg tenker at det har en sammenheng med mer og mer kø og økende aggresjon i trafikken å gjøre, med et veinett der man i stor grad bare kan drømme om forbikjøringsmuligheter er det ikke alltid greit når man kommer bak en bobil med skiter fra Oslo og Blærum som ligger i 40. Sånn er det bare, lenge leve adaptiv cruisekontroll!

Se ellers det andre svaret på ditt spørsmål her, terningkast 6 til deg, enighet er en fryd!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger