0

Merkeverksted har kræsjet bilen

spurt 2020-07-20 20:31:28 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. Jeg er i den situasjonen at et merkeverksted har kræsjet bilen min inne i verkstedhallen. Panser, støtfanger bak, skjermer på begge sider bak og eksosanlegg er skadet. Dette er (tro det eller ei) andre gang dette skjer på to måneder. Verkstedet ringte meg og fortalte hva som hadde skjedd begge ganger. Bilen har også vært lakkert tidligere (dette sto ikke i salgsmeldingen). Skadene denne gangen er av den art at jeg mener at dette har stor innvirkning på evt videresalg senere. Jeg er jo pliktig å opplyse om tidligere skader til en potensiell ny eier. Dette er forøvrig en to år gammel bil med 7 års garanti. Solgt av i Januar 2020 av en av norges største merkeforhandler i Oslo. Hvilke rettigheter har jeg her og hva er rimelig? For min egen del ønsker jeg ikke å beholde en bil med skadehistorikk og ønsker mest av alt å kreditere kjøpet.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-07-21 07:58:36 +0100

Hei Snakk om uflaks man tror det vel ikke før man ser det, har en annen bil landet oppå din bil kanskje eller er Martin Schanke en av mekanikerene der?. Kanskje de på verkstedet burde legge av seg Rudskogen tendensene og heller gjøre det de skal nemelig å reparere biler istedefor å træsje de. Ville vel kanskje kontaktet importøren og lagt frem saken din slik at verksted eller de som jobber der fikk seg en ordentelig skrape og ble satt i skammekroken til nesten evig tid. Ja jeg hadde nok også strevd med å fortelle neste kjøper av bilen at den var demolert 2 ganger på 2 år av verkstedet mitt. Vel uansett spøk til side så tror jeg bare at de for skam skyld og urimeligheten oppi det hele burde ta tilbake bilen, men hvis de gir deg kamp så har de nok rett til å fikse opp etter seg.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-07-22 10:05:33 +0100

Som Kamerat K slår fast, her burde både verksted og importør ta tilbake bilen. Men det også korrekt at de har en form for rett til å utbedre skadene de har gjort.....ditt problem er at du på et eller annet vis må kunne bevise at du blir påført et tap som en følge av disse videreveridghetene. En løsning gjennom en positiv dialog med verkstedet er det beste, om det ikke nytter kan du be om et frittrettsråd fra en adokvat....fortrinnsvis en som kan dette med kjøretøyer og erstatningsrett. Både NAF og KNA har advokater man samarbeider med over det ganske land, uavhengig av om du er medlem eller ikke er man generelt sett velvillige om du r hvor du finner nærmeste samarbeidsadvokat. Er du medlem, får du litt mer tid enn bare et enkelt råd...faktisk har saker blitt løst innenfor den tiden som er inkludert i medlemskapet....hender man har flaks. Problemet i ditt tilfelle er at det er atskillig mer kompleks sak, som ikke uten videre er rett-frem iht lovverket.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-07-22 11:25:49 +0100

updated 2020-07-22 17:49:19 +0100

Som Norulf nevner er det det med påført tap som er halmstrået i ditt tilfelle, skade på panser, støtfanger og eksos anlegg er nok ingen sak foruten at de ikke treffer rett med fargen da. Verre er det med de bakre skjermene som er en del av karrosseriet og der er det hvis det må opprettingsarbeid til at du kanskje har en sak og som hvis du opplyser neste eier om kan være snakk om verdi foringelse. Du sier skader men har bilen rullet 2 ganger rundt der bilen må draes ut i en car-o-liner rettejigg eller er det riper vi snakker om alt er jo relativt?

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger