0

Er det noe du kan anbefale?

spurt 2020-07-12 14:22:06 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny! Jeg og kona er på leit etter vår første familiebil, med god bagasjeplass til barnevogn og slikt, og ikke minst driftssikkerhet (!!!). Budskjettet er på rundt 100.000 til 140.000 kr. For øyeblikket står det litt mellom koreanske Hyundai, en i30 (eldre modell 2010 - 2014), og Volvo, en V60. Digger også Hondo CR-V, men så er den jo litt dyr for vårt budskjett. Har fått god inntrykk av Volvo, og forholdsvis Hyundai også. Kom over et forum der jeg las at i30 var en av modellene som kunne ha noko krøll med servo, men litt usikkert om det er utbredt. Hva tenker du vil være et godt valg? Er det noe du kan anbefale?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-07-12 16:12:27 +0100

Hyundai er ikke kongen på haugen når det gjelder driftsikkerhet....med dette budsjettet får du veldig mye Skoda Octavia for pengene, og går du for Roomster enda mer. Så lenge du unngår de små bensinmotorene, altså 1.2 hhv 1.4 TSi fra før 2013 (trippelsjekk at bilen du ser på har REGISTERREIM, IKKE KAMKJEDE, om du ser på LITEN bensinmotor) , er Skoda bankers når det gjelder både hyggelig driftsbudsjett og driftsikkerhet. Mhp Volvo betaler du en god del ekstra for navnet, det gir seg selv at en nyere bil normalt sett er et tryggere kjøp. Som en ekstra bonus får du også høyere sikkerhet, spesielt om du finner en Octavia fra høsten 2013 og oppover...den nye vrsjonen....der har du svært mye passiv og aktiv sikkerhet.

Ellers betyr bilens faktiske stand mer enn kilometerstand, og du finner gode sjekklister for hva du bør se etter på både forbrukerrådet og Motors hjemmesider. Ta utskrift, krøss av løpende! Grundig prøvekjøring er en del av dette, likeledes sjekk av bilens historikk. Blant det du trippelsjekker er bilens faktiske kilometerstand....er den korrekt? Det tar 3 sekunder å endre dette når pc'en først er tilkoblet, og tro meg, det skjer oftere enn vi liker å tenke på! Ellers er tilstandsrapport ekstra sikkerhet, denne bør vøre grundig - ikke en sånn derre tippetegn-kryss sak som enkelte forhandlere forsøker å kalle "tilstandsrapport". I det hele tatt, alt du sjekker FØR du signerer kontrakt, er gull verdt. Og er du usikker selv...få meed deg en god venn som kan disse tingene.

Kanskje en selvfølge...men sjekk spesielt at bilen faktisk har dekk som IKKE er på slitasjegrensa, sjekk BEGGE dekksettene. To nye dekksett utgjør fort 10 % av ditt budsjett. Vær også ops på NÅR SISTE SERVICE er tatt...og når NESTE STORE SERVICE eventuelt dukker opp. Om det er 2000 km til neste store service...forlang prisavslag om ikke prisen allerede er redusert! Spesielt ved privat salg er det mange som spekulerer i å selge bilen aaaaakurat rett før neste store service...og er de f.ex registerreimbytte i denne servicen....igjen minst 10 % av ditt budsjett før du får hosta!

Avsluttningsvis vil jeg påpeke at de som vitser med Skoda i dag, raskt setter latteren i halsen. Det er en knallgod bil, bedre kvalitet enn bilene fra det tyske moderfirmaet. Anbefales, den eneste grunnen til at jeg ikke kjører Skoda selv var lang leveringstid på nye biler for en år tilbake. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-07-12 16:14:32 +0100

En liten tilleggsting: om dere har et kjøremønster med svært mye småkjøring...kjøp bensinmor. Om dere har en ikke ubetydelig del langkjøring er diesel kongen på haugen, både forbruksmessig og mhp komfort og ikke minst....driftsikkerhet.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger