0

Serviceprisen på Mitsubishi outlander Phev

spurt 2020-05-24 14:16:07 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg lurer på hva man kan regne med at en vanlig service på Mitsubishi Outlander Phev Instyle 2017 mod kommer på? Og er det slik at denne bilen har som mange andre nye biler service hver 15-20 000km? Og er det noen servicer som er dyrere enn andre?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-05-24 18:54:13 +0100

En telefon til en merkeforhandler eller Mittibuski Norge er tingen her. Men generelt er serviceprogrammet for de fleste biler basert på en mindre serice som tas noe hyppigere, og en større service med lengre intervall....typisk 60.000 km. De mindre servicene består ofte i oljeskift og filterbytte på motoren samt en rekke inspeksjonspunkter, mens 60.000 service er identlisk, men tillagt f.ex oljeskift på girkasse, firehjulstrekk (ved biler som har f.ex Haldex...det har IKKE PHev) og så videre. Så er det dette med registerreim / kamkjede da....dette er også noe som må skiftes / eettersees, da snakker vi om lengre intervaller...typisk si 120.000 km for en reg.reim. Spesielt dette siste punktet koster litt, husk å spørre om pris og intervall for dette samtidig....om den bilen du skal kjøpe er kjørt si 100.000 og skiftintervallet ligger 20' frem i tid...har du en kostnad i vente!

Tilsvarene om bilen er kjørt 59.000 og 60.000 service ikke er tatt....viktig å være ops på når du skal kjøpe en bil. Ellers er det gjennomgående slik at merkverkstedene har stive priser for både service og deler, men det er heldigvis IKKE slik at du MÅ ta service på merkeverksted for å oppretthodle garantien. Et AUTORISERT (ALLTID bruke AUTORSIERT verksted!) har vesentlig lavere timerpiser enn merkeverkstedene, og ofte vesentlig lavere påslag for delene. Ikke minst olja er vesentlig billigere på tredjepartsverksteder, som kjent bruker merkeverstedene en kalkyle for olje som er så hinsides at man føler at man betaler for flytende gull.

Et lite forbehold: RUSTGARANTIEN har punker som ikke alle tredjepartsverksteder er så veldig opptatt av å utføre.....men "rustgarantien" har så mange forbehold at den ikke er verdt papiret den er skrevet på likevel.....den kloke kjører sin nye bil eller nesten-nye bruktbil rett på understellsbehandling hos et VELRENOMMMERT firma og gir bilen jevnlig etterbehandling. Da slipper du rustprobelmatikken ...og du slipper krangelen med den norske importøren når rusta uvegerlig kommer....det gjør den som regel på alle nyere biler. Nå blir vel Mittibuski også ettbehandlet hos den norske importøren, men en 2017-modell.....to år på veien...? Jeg ville kjørt den rett til etterbehandling og passet på bilen med jevnlig oppfølging i årene fremover. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-05-24 21:08:01 +0100

Hei Norulf er spot on her, pris må du nesten få fra din lokale Mitsubishi forhandler da de varierer fra verksted til verksted og ville vært umulig å følge opp for alle de som hadde dette ønsket. Ellers er svaret ja de har service som alle andre 1 gang pr år eller som du sier 15000-20000 km. Vanlig service er billigere kanskje 5000-6000 kr mens utvidet service eller hoved service er dyrere da det er flere sjekk punkter og kanskje omfatter oljeskift på diffrensialer ol. eller oppdatering av navigasjonskart sjekk av ladeplugger og kanskje skift av bremse væske. Kostnaden på slike servicer kan lett komme opp i 7000-8000 kr og noen ganger mer alt etter service program.

Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2020-05-24 14:16:07 +0100

Sett: 14,638 ganger

Sist oppdatert: May 24 '20

Antall visninger