0

Fiat fullback

spurt 2020-05-23 19:04:48 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei.

Har støtt på et stort problem når det gjelder garanti på nybil fra fiat. Og spørsmålet er hvordan jeg skal gå frem, og når er det for seint å heve hele bilkjøpet?

Vi begynner med starten, jeg kjøpte en Fiat fullback som var brukt som demobil, den hadde kun gått 5000 og hadde derfor mye garanti tid igjen, kjøpte den i 2018 og det er 2017 mod.

Den første mnd var jeg veldig fornøyd med bilen, så fikk jeg sett et merke på undersiden av panseret som gikk litt oppover, det var ikke stort men nok til at det over tid kom en sprekk på 2cm på oversiden av panseret. Så fant jeg et sted mellom huset på bilen og kassen, der var det et merke som de hadde grunnet tidligere men ikke lakkert over. Gikk til forhandleren med dette men fikk beskjed om at det like gjerne kunne vært meg selv som hadde gjort dette. Ja, hva skal man argumenter med der da? Lot sakene ligge.

Et år og 20.000km senere var det tid for service og da var bremsene helt utslitt så disse måtte byttes. Har hatt nybil før og andre brukt biler, har aldri måtte byttet bremser etter 20.000km. Men fikk bare beskjed om at dette var slitedeler.

Så var det klutchen, etter en tur med henger var jeg sikker på at hele skulle ryke. Og sa ifra om at dette ikke kan være riktig. Har hatt en navara tidligere og jeg har aldri hatt det problemet selv med mye tyngre henger. Denne gangen fikk jeg bare en historie om en kar som hadde kjørt henger på et jorde og klutchen tok fyr... Det hjelper ikke akkurat meg.

Like etterpå begynte den å hoppe ut av gir, dette var det FAKTISK garanti på. Fordi det var så mange som hadde opplevd problemet. Når han hadde opp girkassa kunne han se at klutchen begynte å bli slitt. Nei du sier ikke det 🙈

Det siste som er problemet og som gjør at begeret er fullstendig fult for min del, er bakluka på bilen, den har sigi ned. Sikkert etter flere gangers bruk og mulig at vaieren på sidene ikke har vært stramme nok,så de har tatt unna den støten de normalt sett skal ta. Pga det problemet har det blitt skade på baklyktene og ved hengslene til luka buler det ut på hver sin side av karosseriet. Sveisen rundt luka går opp rundt hele veien og den skraper innat bilen om den blir lagt ned. Den går heller ikke i lås så må kjøre rundt med stropp så den ikke skal falle ned under kjøring. Jo lengre det er sånn her jo mer skade blir det på den bakre delen rundt luka. Dette ble det sendt inn en formell klage på til fiat og ikke bare igjennom forhandler som gir meg nei uansett. Men like fint fikk jeg beskjed om at dette har jeg fororsaket selv.

Samtidig som med luka sende jeg inn bilde på ... (more)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-05-24 20:13:28 +0100

updated 2020-05-24 21:56:52 +0100

Hei Nei heve kjøp er for sent, likevel betinger dette at Fiat verkstedet får flere forsøk på å rydde opp etter seg gjerne 3 ganger, uansett gjelder dette samme feil eller følgefeil men her er det nye feil hele tiden det er snakk om så altså ikke grunnlag for å heve kjøpet. Ellers må jeg si at det du beskriver må være alle mandagsbilers egentlige mor med den listen du har her. Bremser ja Fiat har rett her, Clutch ja Fiat har rett her også, jeg var ute for en helt ny bil som kom tilbake etter prøvekjøring fordi kunden skulle prøve den ute i skogstereng clutchen var ikke bare sliten den var til og med gått i oppløsning og måtte hentes i skogen med kranbil så litt av hvert kan skje her. Jeg bor i en bakke og når naboen nedenfor meg skal starte om morgenen så ruser han opp bilen til sånn ca 5000 rpm og slurer på clutchen hele veien til toppen av bakken så brent clutch lukten river i neseborene og jeg har mer enn en gang felt en tåre hvis jeg står ute og hører på og ber en stille bønn for clutchen hans, bil er bare en blikkboks sier han og må da felle enda en tåre. Og nei denne typen clutch bruk kan ikke lastes Fabrikanten og så det er sagt så er det ikke Fiat som produserer clutchen det er fks Sachs eller Luk og som stort sett alle andre bil fabrikanter bruker. Så til dette med rust nei det skal selvfølgelig ikke være rust eller hull etter 2 år og her har Fiat feil de kan ikke skjule seg bak at vi salter i Norge så sånn er det bare. Panseret ditt høres mest ut som om noen har glemt noe verktøy og lukket panseret uten å fjerne det. Et godt råd er aldri se under en bil fordi ja de ruster rust på bladfjærer kommer samt på masse andre ting, Det med stigtrinn er jeg ikke helt sikker på at jeg følger deg er dette løse ettermonterte stigtrinn eller er det karosseriets såkalte kanaler der dørene legger seg intill i nedrekant?. Uansett drar jeg en Norulf spesial og hjertesak ang dette og det er få den Tectylert under og av noen som kan dette og det fortere enn svint, pickuper er spesielt utsatte da det er allverdens krinkel kroker saltet kan ligge å godgjøre seg og når det blir varmt er dette saltet med litt fuktighet grusomt aggresivt.

Bakluka di er jo en hel historie alene og skulle jeg gjette så kan det ha forekommet en deformasjon på luken som du ikke har vært klar over, den minste antydning her og Fiat tar ikke ansvar for dette og henviser deg til å ta det som skade på forsikringen som er helt naturlig hvis saken er slik at det virkelig kommer fra en skade.

Når man leser inlegget kan det høres ut som at Fiat er en dårlig bil men det ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger