Hvilke muligheter og krav har jeg når bilen har vært på garanti reperasjon alt for mye?
Hei benny!
Jeg har hatt min Nissan Leaf 40kwt 2018 mod på verksted timer totalt 11-12 ganger. Med totalt 15-16 feil. Det har blitt rettet flere feil, men alle er innenfor hva som er litt "standard feil" på disse bilene. Speilene har begge blitt byttet på begge sider grunnet knirking. Førersetet ville ikke låse seg i sporene. Vindusheis på førerside er byttet, radar er vært inne for kalibrering og senere byttet, knirking/ulyd pga. bremser ifbm. at bilen har vært parkert med parkeringsbremse har skjedd 2, nå 3 ganger. Dette er en kort oppsummering, men noe som irriterer meg veldig, er at flere av gangene jeg har meldt om feil, så må bilen inn for at de skal bekrefte feilen, de sender til nissan som godkjenner og jeg må komme med bilen igjen. Dette er noe som tar cirka en time av min arbeidsdag hver gang jeg er inne. Som igjen gjør at det går utover min økonomi og fritid. Har jeg mulighet for å reklamere på kjøp? Bilen er kjøpt ny i norge hos autorisert forhandler. Hvilke muligheter har jeg for å klage? De utbedrer feilen, men etter at jeg hadde bilen inne for 2 eller 3 gang har jeg siden bare ventet på at ny feil skal oppstå. Det har også vært andre småting som justering av kanal under førerdør, 12V problematikk og batteri som plutselig tømmes og bruker dobbelt av oppgitte tall.