0

Nissan leaf 2012 for student i utland

spurt 2019-12-24 21:59:10 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei igjen, Benny! Jeg har et oppfølgningspørsmål til dette spørsmålet http://benny.tv2.no/question/77343/ti... Formålet var jo å kjøpe en god, billig bil på maks 30k i pris fordi jeg reiser til studielandet i sep 2020 og trenger kun bil til da og i de tider jeg er her i norge. Nå har jeg landet på en nissan leaf 2012, noe jeg ikke hadde trodd. Har forelsket meg i den og lurer på om dette er et smart kjøp grunnet det jeg har fortalt ved forrigge spørsmål.. eneste jeg ikke liker med bilen er farge på interiøret, noe jeg mest sannsynlig kommer til å endre dersom det ikke er for dyrt. Så er det sånn at jeg ikke har noen "bilkyndige" til å hjelpe meg med slikt. Men denne bilen svært ok og populær hvis jeg ikke tar feil. Mange av bruktbilene jeg så på finn.no var eldre og hadde en del mangler og feil, som jeg syntes var skummelt å satse på pga senere kostnader. Det er ingen mangler ved den bilen jeg holder øye på for øyeblikket, er inkludert med mye - den selges av et selskap som driver med kjøp og salg av brukte biler og har en pris på 60k. Det er det doble av hva jeg ønsket å bruke på bil, men jeg tenker det er verdt det. Jeg tjener rundt 20k i mnd, kan være mer eller mindre med tanke på hvor mye jeg får jobbet. Og kan gjenbetale litt fort.. Ønsker gjerne tilbakemelding på dette, er dette en bil verdt pengene for en sånn som meg. - er det bra bil generelt, hva er ladestasjon du anbefaler (helst rimeligst) og vet du om rimeligst utleie av parkering, sånn i årspris eller anbefaler du privat garasje uteleie. Ble mye spørsmål nå og men takk så mye på forhånd.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-12-26 16:55:27 +0100

Om denne elbilen gjør nytta gjennom to EU-kontroller uten store utgifter kommer du sånn passe bra ut. Elbiler har som kjent lav årsavgift, dog løper forsikringen om du har skilter på når du er i utlandet. Dog er det en ting som er spesielt med NisseLeif: mange biler er bruktimportert, og har bla ikke varmepumpe. Det betyr at rekkevidden går dramatisk ned om du bruker bilen om vinteren. Jeg registerer også at bilen tilsynelatende er opplyst å ikke ha mangler....er dette dokumentert gjennom tilstandsrapport fra en uavhengig tredjepart? F.ex to sett utslitte dekk koster deg fort vekk en 10.000 lapp ekstra. Enn gjenværende batterikapasitet? Er dette dokumentert på noe vis? Bremseskiver kan også være et problem på elbiler....her snakker vi både rust, men også slitasje.

mhp ladestasjon kan du lade en elbil hjemme på to måter: via en ladestasjon eller ved å plugge en ledning rett i en forskriftsmessig kontakt. Det siste går tregt, og har spesifikke krav, men det er noen tusenlapper rimeligere enn å kjøpe en ladestasjon. Mhp ladestasjon koster det fort vekk både 15 og 20.000 kroner, men husk at du uansett må ha en forskriftsmessig installasjon....dvs en innstallatør til å vurdere opplegget hjemme hos deg og gjøre jobben. Det finnes ingen snarveier her, å strekke ladeledningen ut gjennom vinduet fungerer en stund, men en vanlig vegg-kontakt er ikke demesjonert for kontiunerlig strømtrekk i den størrelsesorden vi snakker om her over tid!

Fargen på interiøret får du ikke gjort noe med innenfor forsvarlige kostnadsrammer. Med en rimelig bil som dette ville jeg ikke tenkt tanken engang. Dette er et fremkomstmiddel, bruk pengene på å holde resten av bilen sikrest mulig. Endelig: vær oppmerskom på at en eldre NisseLeif kan ha såvidt begrenset rekkevidde som 10 mil under ugunstige forhold. Bare nevner det: om du pendler 10 mil daglig for å komme til og fra jobb, og ikke kan lade på jobb, kan det bli spennnede :-)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger