0

Volkswagen Golf 1.6 TDI

spurt 2019-11-13 12:29:06 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei!

Har sett på en Toyota Auris Hybrid eller en Golf 1,6 TDI, begge stasjonsvogner og samme årsmodell (2014). Golfen er noe billigere, men har kjørt litt lenger (ca. 85 000). Er det håpløst av meg å kjøpe Diesel i 2019? Liker den bilen best, men den selvladende hybriden er vel mye mer godkjent av samfunnet å kjøpe, men kan det være mer trøbbel med et mer avansert motosystem? Er ute etter en god og driftsikker familiebil som ikke skal pendles med i storbyene.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

Kommentarer

En tilleggskomentar til den lange under: 2.0 TDI har registerkjede og sjekk-intervall på 275.000 km...det betyr mye for totaløkonomien vs reg.reim. Usikker på om 1.6 TDI har kjede eller reim, det bør du sjekke!

Norulf gravatarbildeNorulf ( 2019-11-18 19:38:05 +0100 )rediger

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-11-15 11:36:40 +0100

VW Golf stasjonsvogn skal du få veldig billig nå. De er nemlig tungsolgte - ingen skal ha dem mer... Litt å tenke på i forhold til annenhåndsverdien.

Største fordelen med den er nok drivstofforbruket. Den går billig og er relativt sterk og seig. Rent teknisk og driftsmessig er Toyota langt bedre - pog vil trolig gi deg er enklere og mer forutsigbart bilhold. Men særlig spennende er Auris ikke. Personlig hadde jeg nok valgt denne av de to.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2019-11-18 19:35:41 +0100

Golf, her Golf 7, er en knakende god bil....må bare prøves og oppleves! En ting du bør være ops på, er at 1.6 TDI er i minste laget: kjøp heller 2.0 TDi om budsjettet tillater det. 2.0 TDI finnes i både euro 5 og euiro 6 versjon, gå for den siste...så slipper du det tullet som skal ha fulgt med de bilene som måtte "oppdateres" etter dieselgate. Golf 7 fås også med DSG automatkasse, for 2.0 TDI er det ikke så vktig med automat, du har så mye moment at det ikke blir stort giring likevel. For 1.6 TDI er det annerledes,, der er DSG etter min oppfatning en bør-ha ting.

Du får også Golf med 4WD, Golf 7 (etter 2012) har Haldex 5. Det gir deg nesten 100 kilo ekstra over bakakslingen og bedre kjøreegenskaper uansett føreforhold. Det mange ikke vet, er at Golf 7 også har forbedret sidekollisjonsbeskyttelse og økt sikkerhet generelt, med både passive og aktive sikkerhetsystemer. Mhp Toyota kan man si mye godt om Toyota Norge, men her kjøper du en godt brukt bil utenfor garanti. Toyota er ikke ufeilbarlig, derfor er det like viktig å sjekke en brukt Toyota grundig som en Golf....fersk tilstandsrapport er mandatory på en bil som er eldre enn 5 år. Mitt ankepunkt mot Toyota hybrid er at de oppleves noe sløve, jeg ville definitivt prøvd begge alternativer med forskjellig motorisering. Mhp diesel eller bensin ville jeg latt eget behov og kjøremønster avgjøre, om du velger diesel har du god totaløkonomi, men det er en fordel å beholde bilen en stund. Hva "de andre" vil ha eller ikke ha, har kun betydning for andrehåndsverdien, nå som nybilsalget har stabilisert seg skal vi ikke se bort fra at brukte dieselbiler vil holde seg greit i verdi fremover: vi bor tross alt i et land der mange kjører lenger enn langt til og fra jobb.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger