0

HØGTRYKKSPUMPE

spurt 2019-10-22 11:29:24 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny Har kjøpt meg en Audi Q5, 2010 modell(198000km- 150 000kr.) for 5 mnd siden, fikk da motorhaveri på veien. Bilen ble sendt på Møller verksted for analyse av motor, det viste seg at høgtrykkspumpen var ødelagt. Pumpen var fylt med metall spon inni pumpen, som deretter dro med seg andre deler og ble ødelagt, regningen ble over 130 000 kr.. Reklamerte på dette med bruktbilforhandler, uten noe respons for å gjøre opp for seg. Sendte også forespørsmål til ca. 1. stk. møller forhandlere om levetiden på denne pumpen. Nesten alle ga forskjellig svar på levetiden på denne pumpen. (NB: Ikke vært feilfylling på tanken!) Noen møller forhandler sier det er en mekanisk slitedel og den ligger ikke på deres intervall service og andre sier den ikke er normal slite del og har ikke oppgitt antatt levetid, noe sier det kommer mest sannsynlighet av feilfylling på tank? Andre Møller forhandler sier det er ikke noe fasit på dette, MEN SKAL I UTGANGSPUNKTET VARE BILEN LEVETID!. NOEN SIER GARANTI 5 ÅR ELLER 100 000 KM STAND? En forbruker har også gått rettens vei, pga dette. Han vant i tingretten på dette, pga fabrikkfeil på pumpen og fikk erstatning på dette!

Er dette noe importøren prøver å skjule og håper på det går ut på dato/garanti,etc?

Det er veldig rart at ingen har tatt tak i dette med Møller importørene, for det er snakk om mye penger som vi forbruker må ut med, når denne pumpen blir ødelagt?

Jeg har fått så mye forskjellig svar fra alle forhandlerne, at jeg kommer til å gå videre med dette. For dette er en fabrikkfeil som importøren/ selger/bruktbilselger/ fabrikken, som må ta på si kappe!

Mvh

Frustrert Audi kjøper!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-12-03 20:03:16 +0100

Typisk Møller, sleiper seg unna garantisaker. Stå på med advokat og meld det inn til Forbrukerrådet. Heier på deg. Hilsen frustrert Audieier.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2019-12-04 12:11:27 +0100

Enig med første svar her, i tillegg ville jeg tatt kontakt med NAF, KNA eller MA....forhåpentligvis er du medlem i en av disse...de har både tilknytning til søsterorganisasjoner i utlandet som nok kan si mer om levetiden på en slik pumpe...og de har samarbeidsavtaler med advokater som har relevant spisskompetanse på denne typen saker. Dette med gararantiproblemer og norske importører er noe merkelige greier, i andre land i Europa rettes kjente feil prompte, mens i Norge...der later man som om man ikke vet noe som helst om slike feil før ETTER at garantien har gått ut. Hederlige unntak finnes....det er et av få gode argumenter for å kjøpe Toyota/Lexus :-)

Jeg har ellers kjørt diesel fra VAG gjennom flere tiår og veldig, veldig mange kilometer uten noensinne å ha hatt trøbbel, men da snakker vi konvensjonelle diesepumper. Meg bekjent holder både pumpedysemotorene og senere høytrykkspumper mål, det finnes mange biler av sorten der ute som har gått langt. At feilfylling eller diesel som ikke overholder spesifikasjonene kan være en del av forklaringen? Mulig at høytrykkspumpene er mer kresne i så måte enn tidlgiere tiders pumper, men i såfall har du en annen mulig løsning: har du tilfeldigvis utvidet kasko...? En sånn som omtfatter drivlinjen....det kan være en mulighet som jeg definitit ville undersøkt.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger