0

Reklamasjon på ny bil

spurt 2019-02-22 11:43:44 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Har en 2018-modell av en av norges mest solgte biler som jeg kjøpte ny av forhandler i Norge. Etter noen måneder oppdaget jeg at førerdøren var feiljustert i nedre hengsel slik at denne akkurat subber inn i fremskjermen når døren åpnes, og dermed påføres lakkskade. Jeg viste dette til en forhandler nær mitt bosted, som tok bilder og sendte til importør. Til min overraskelse ble saken avslått og begrunnet med at forhandler ikke hadde anmerket dette under klargjøring før salg. Jeg kontaktet forhandler der jeg kjøpte bilen, og de klarer da å legge skylden på meg, og sier dette skyldes bruk av jekkfestene ved dekkbytte. Disse har jeg ikke brukt, og uansett skulle ikke det å løfte bilen i jekkfestet føre til at førerdøra kommer ut av posisjon... Forhandler nevnte at feilen gjelder mange biler og at det blir dyrt å utbedre alle! Har nå sendt ny skriftlig klage, men regner ikke med positivt svar. Hvilke rettigheter og virkemidler har jeg? Er det klage via Forbrukerrådet og evt. nyhetsartikkel i media (Broom) som gjelder?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-02-22 11:49:13 +0100

Dette høres helt merkelig ut. Slik du forklarer dette burde det være en klar garanti-sak mener jeg.

Her er det bare å stå på - og ikke å gi seg. Ta evt kontakt med noen av juristene i NAF eller KNA om du ikke når fram.

Dette kan også være en sak for f.eks. TV2 hjelper deg. Eller for Broom for den saks skyld. Synd at det er slik, men ofte hjelper media-omtale ...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger