Garantier og grenser !

spurt 2019-02-18 17:19:23 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei ! Om ikke et spørsmål - så et tankekors og en liten advarsel : Garantien på min Range Rover Evoque (2014) gikk ut i oktober i fjor grunnet 100,000 km. Et par tusen kilometer tidligere, sikret jeg meg en Garantiutløpstest hos NAF. Denne kunne bekrefte en stk. defekt fastmontert brilleholder, som jeg selv i lengre tid hadde observert. Ettersom jeg altså hadde dette dokumentert, hastet jeg ikke til merkeverkstedet før 100.000 km grensen var passert. Bilen kjørte til og med noen tusen kilometer over.
Overrasket ble jeg når importøren via verkstedet, kunne opplyse om at dette ikke ble dekket av garantien. Jeg hadde jo dokumentasjon på at skaden hadde skjedd mange tusen kilometer før garantien gikk ut. Det er greit som Benny har skrevet flere ganger tidligere -at et sted må garantigrensen gå - men allikevel? Men også denne bilførers grense - ut fra også tidligere negative opplevelser med denne bilen - var nå nådd. Overraskelsen ble dog ikke noe mindre, da jeg fikk opplyst prisen på nevnte brilleholder ; kr. 420 +arbeid. Altså ; for den nette sum av kr.420,- + arbeid - vil det for alltid gå en færre Evoque 2019 mod. i Vestfold. Så kam man jo spørre seg om ikke Forbrukerkjøpsloven ville gjelde på en bil som medio mars 2019 vil fylle 5 år ?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett