Hva har bilforhandler reklamasjonsplikt for
Hei. Gikk til innkjøp av en 2006mod bmw m5 fra en bilforhandler i oslo. Kontrakt blei skrevet der bilselger solgte bilen som den er. For 400k å en bil så er gått 100.000km så er det begrenset kor mye så faktisk kan være gale. Fikk på mailer at bilen var i veldig god stand å eneste han påpekte var at tidligere var bilen vært i en ulykke men det var byttet chassi på bavaria så er godkjent i vognkort. Bilen var eigd av tidligere verksmester så alt fra girkasser til rådelager var oppgradert å tidligere eiger hadde brukt en liten formue på bilen. Dumme meg syns hørtes jo ut som ett godt kjøp å slo til på bilen. Da eg fikk bilen så la eg merke til at de innfellbare speilen ikke virket så de sku. Ene gikk fint men det andre levde sitt eget lit. Også dørhandtaket innvendig hang og slang. Reklamerte til forhandleren ka feil så var funnet å de skulle høre me sitt verksted ang å skaffe deler så dette kunne bli fikset. Kjempegreier tenkte eg å var fornøyd me bilen. Men etter litt meir grunndig gjennomgang finne eg ut at tilten på takluke fungerer ikke å bremsene bak er utslitt. Eg føler det er noe ugler i mosen her å kontakter det lokale verkstedet for å gå gjennom hele bilen. Der viser det seg at en tettningsring på bakaksel lekker olje, det er en bekymringsverdig lyd fra motor/girkasse så de ikke klare lokalisere kor komme fra. Eg kontakter forhandler me de nye opplysningene eg har blitt opplyst om å høre ka de vil gjøre me dette. Føle de gjømme seg under bilen selges som den er å ikke vil ta noe ansvar for de sjulte feilene de ikke opplyste om. Ka skal eg gjøre?
Hilsen en fortvilt BMW eiger